Resultat 1 till 9 av 9

Hur fasiken bygga in länkningar själv

  1. #1
    J.Ls avatar
    J.L J.L är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    64
    Hej!

    Jag förstår inte hur jag ska bygga in länkningar till min hemsida... Jag vet att det ska länkas från andra sidor men hur ska jag hitta dessa sidor, det är väldigt svårt. Jag har redan använt alla länk kategorier jag har hittat här på forumet, men de verkar ej räcka.

    Hur skall man optimera sin sida själv med detta egentligen ?

    Har testat http://www.sokmotorkonsult.se/ och deras Sökoptimerings analyser och den säger:

    Vår slutkommentar
    Bra resultat! Sidan är väl uppbyggd ur ett sökmotorperspektiv och generar förmodligen redan nu stadig trafik och har en hyfsad position. Men varför inte sträva mot stjärnorna och förstaplatserna? Ett par ändringar till så är du där. Följ gärna våra förslag, det kommer att löna sig.

    Jag förmodar att det är nu länkningar skall göras för att få den högre upp eftersom optimeringen verkar vara bra enligt denna analyser? Vet dock inte hur bra den är. Det är ett speciellt ord jag håller på att ranka och det är det jag har valt på deras analyser också och den säger att sidan är bra optimerad.

    Uppskattar om någon kan lägga tid och förklara vart jag ska bygga länkarna ifrån, jag vet att sidor som sitter i samma bransch som mig är super bra att länka ifrån till min, men det är ju inte bara hitta en och få lägga upp sin länk där... Gäller nästan att ha kontakter känns de som =(

  2. #2
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    men hur ska jag hitta dessa sidor
    Du får helt enkelt söka på webbsidor inom din bransch och skicka iväg ett mail till webmastern och fråga om han skulle kunna tänka sig att länka till din sida.
    Annars finns det fler saker du kan göra för att få länkar:
    • Länkbyten, finns en tråd här på forumet med folk som vill byta länkar
    • Köp av länkar, om du köper länkar se till att de är riktiga länkar i form av länkar som du skulle få vid länkbyten och inte forumkommentarer eller liknande
    • Skapa så pass bra innehåll på din sida att folk delar med sig av den per automatik
    • Har du twitterkonto och facebookkonto? Isåfall dela din sida ofta, skirver du en bloggpost, dela den bloggposten sociala signaler hjälper till mycket


    Detta är såklart bara en liten del av kakan och alla här inne jobbar nästan uteslutande på olika vis, jag känner dock att dessa fyra är något som samtliga här inne gör när de bygger länkar men med en liten twist kanske och känner du att du har lite pengar över så har Jim, som äger seo-forum, släppt en guide på 44 olika sätt att bygga länkar till din sida, guiden hittar du här: http://www.xn--lnkbygge-0za.se/

    I övrigt så krävs det ungefär lika mycket fantasi i sökmotoroptimering som i att rita och måla från huvudet

  3. #3
    J.Ls avatar
    J.L J.L är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    64
    Vad kan det bero på nu..

    När man söker på ett speciellt sökord som jag har optimerat min sida för så visas min hemsida på första sidan i googles resultat på sökordet hos kompisen och hos en till kompis. Hemma hos mig hittar jag den på 3dje sidan och på mobilen 4dje.


    Varför visas den inte på första sidan för ALLA ? Har den inte hunnit uppdatera dit för alla eller vad är det frågan om ?

  4. #4
    Håkan Perssons avatar
    Håkan Persson Håkan Persson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Skaraborg
    Inlägg
    114
    Hej J.L.

    Jag vill inte gå händelserna i förväg, men jag tror att den korrekta placeringen är den som kompisen ser. Du ser förmodligen Googles sökresultat som anpassats efter vilka sidor du besökt och hur du sökt tidigare. Testa följande.

    1) Se till att inte vara inloggad på någon Googletjänst
    2) Inaktivera anpassade sökresultat (Vid högra övre hörnet hittar du ett kugghjul, klicka på det och välj alternativet webbhistorik)

    Slutligen vill jag tipsa om att läsa tidigare frågor och svar här på forumet, det kommer ge dig massor med tips och förklaringar. Ta dig tid till det så kommer du att lära dig massor.

  5. #5
    J.Ls avatar
    J.L J.L är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    64
    Citat Ursprungligen postat av Håkan Persson Visa inlägg
    Hej J.L.

    Jag vill inte gå händelserna i förväg, men jag tror att den korrekta placeringen är den som kompisen ser. Du ser förmodligen Googles sökresultat som anpassats efter vilka sidor du besökt och hur du sökt tidigare. Testa följande.

    1) Se till att inte vara inloggad på någon Googletjänst
    2) Inaktivera anpassade sökresultat (Vid högra övre hörnet hittar du ett kugghjul, klicka på det och välj alternativet webbhistorik)

    Slutligen vill jag tipsa om att läsa tidigare frågor och svar här på forumet, det kommer ge dig massor med tips och förklaringar. Ta dig tid till det så kommer du att lära dig massor.

    Gjorde det nu.. Hittade min sida på 4de sidan... Har frågat lite vänner och vissa ser mig på första sidan och vissa på 3dje sidan... Förstår mig inte vad problemet är.

  6. #6
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Är man inloggad på Google, har ett G+ konto och du som är min kompis på G+, säger vi, har plussat den sidan, då visas den högre upp i sökresultatet, därför måste du se till att alla dina kompisar är på "samma nivå", dvs att de använder samma webbläsare, samma utloggad, om du kör med inkognito bör andra göra det. Sedan kan vissa vänner sitta i andra länder vilket gör att de hamnar på andra datacenter vilket gör att resultaten kan skifta lite.

  7. #7
    larses avatar
    larse larse är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    38
    Citat Ursprungligen postat av welander Visa inlägg
    Är man inloggad på Google, har ett G+ konto och du som är min kompis på G+, säger vi, har plussat den sidan, då visas den högre upp i sökresultatet, därför måste du se till att alla dina kompisar är på "samma nivå", dvs att de använder samma webbläsare, samma utloggad, om du kör med inkognito bör andra göra det. Sedan kan vissa vänner sitta i andra länder vilket gör att de hamnar på andra datacenter vilket gör att resultaten kan skifta lite.
    Jag byggde ett enkelt verktyg för att "avpersonifiera" google. Du kan även välja vilken Google du vill avpersonifiera. Vet inte om det är ok att jag promotar min sida här. Om inte så kan någon admin ta bort länken.

    http://tools.seopam.com

  8. #8
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Snyggt Larse, + i rykte för detta verktyg!

  9. #9
    larses avatar
    larse larse är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    38
    Citat Ursprungligen postat av SEOJonas Visa inlägg
    Snyggt Larse, + i rykte för detta verktyg!
    Tack!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-01-04, 15:33
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-12-23, 09:13
  3. Ge rykte till bra inlägg där jag själv ej deltar?
    Av Susann Stjernborg i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 21:35
  4. Svara själv i telefon om din fru är sjuk
    Av Urban G i forum Övrigt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-03-03, 19:04
  5. Konkurrens med mig själv?
    Av TStone i forum Länkbygge
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-24, 17:40