Resultat 1 till 4 av 4

Sidan ligger nere, byter webbhotell och installerar om. Risk för serpen?

  1. #1
    MartinHs avatar
    MartinH MartinH är inte uppkopplad Avstängd
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    14
    Hej alla!

    Min hemsida låg nere i 1-2 dagar då jag bytte webbhotell. Sen har det hänt något konstigt så att jag måste göra om allt igen (har dock allt sparat). Det jag tänker är att min wordpress installation blir ju helt ny, osv. Kan detta skada min serp? Och att innehåller kommer vara ganska annorlunda 3-4 dagar. Någon som vet?

    Tacksam för svar!

  2. #2
    angelica cs avatar
    angelica c angelica c är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    20
    Gör det du kan och låt sökmotorn göra det dom kan!
    Det kan inte uteslutas att resultatet påverkas på något vis. Men det sker miljoner förändringar på Internet varje dag och det är inte mänskligt att hålla koll på allt det som sker!

    ***
    Du har nog missat själva poängen med sökresultatet. Där kommer man till färdiga sidor, inga "under construction" -sidor. Visst, det händer men det är rätt ovanligt. Sökmotorn gör nog allt i sin makt för att leverera RIKTIGA sidor och inte sidor som borde vara riktiga.

    Jag tror du ska vara rätt glad att resultatet levereras med RIKTIGA sidor och inget annat! Det skulle vara rätt tröttsamt om resultatet fyllts med sidor som "egentligen ska vara klara", dessutom ger det dig ett incitament att inte dröja mer än nödvändigt med din sida.

    Lycka till!!

  3. #3
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    I många fall kan man spara tid genom att hålla borta Google från en halvklar sida och sedan se till att den blir indexerad först när den är helt klar. Det tar nämligen ofta flera veckor innan Google helt har spindlat om och uppdaterat sitt index efter omfattande ändringar på en sajt, även om det är en relativt liten site. Om man däremot visar upp en komplett site för Google så kan den mycket snabbt få bra exponering i SERPen.

    Förtydligande: Du kan mycket väl vinna på att blockera Google från siten medans du återställer den. Ju snabbare du återställer desto bättre. Det är vad jag skulle ha gjort.
    Senast redigerat av David Olofsson den 2012-07-24 klockan 12:58.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  4. #4
    kathis avatar
    kathi kathi är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    1
    Vilket verktyg använder du för att konstatera att en viss webbplats hamnar på 800+ plats?
    Spontant känns ju allt som inte är på förstasidan som en klar förlorare. Andrasidan får lite trafik, men resten är väl ingen större skillnad. Jag menar, vad skiljer i trafik mellan sidan 5 och 50?
    Get free demos for 9L0-415 exam.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Installerar olika Webb ranking program
    Av V.Lindberg i forum Sökordsanalys
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-02-15, 21:11
  2. Surftown ligger nere, risk för straff?
    Av packard i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-15, 18:27
  3. Webbhosting.nu ligger nere
    Av qb1 i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 01:11
  4. Serven ligger nere. Hur påverkas rankingen?
    Av Gustav i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 19:31
  5. Risk för sandlåda?
    Av Patrik Berggren i forum Googles sandlåda
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-15, 17:02