Resultat 1 till 3 av 3

Hur lång tid tar det innan en ändring slår igenom?

  1. #1
    durkens avatar
    durken durken är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    34
    Hej!

    Jag har ett antal sajter där jag labbar väldigt friskt. Jag byter content, titlar, intern länkning, bygger länkar etc.

    Skulle man göra allt detta på samma gång så vet man ju inte vilken del det var som gav effekt. Så frågan är, hur snabb är googles algoritm? Om jag byter titel på en sida, hur länge bör jag vänta innan jag istället provar med att byta content? Hur lång tid efter att jag byggt länkar bör jag vänta innan jag provar att byta den interna länkningen?

    En sidofråga är också, om jag testar såhär mycket, kan det vara så att Google säger "Ok, den här killen kan inte bestämma sig. Vi avvaktar tills han lugnat ner sig"?
    Senast redigerat av durken den 2012-08-03 klockan 12:28. Anledning: stavfel

  2. #2
    AndersIvars avatar
    AndersIvar AndersIvar är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    207
    Hej!

    Finns nog inget riktigt bra svar på frågan, algoritmen i sig är snabb men det som egentligen är intressant är ju hur snabbt den indexerar om din webbplats så det syns utåt i sökresultaten. Släppa på en länk från en bra och stark sida, lite socialt mediebrus och liknande kan få din sida att indexeras snabbare. Det kan ta allt från 1 minut till 3-4 dagar i längsta fall som jag vart med om när det gäller att publicera nytt material.

    Sen är ju frågan om du har tillräckligt med trafik så du kan se om en ändring så snabbt? Min gissning är att det krävs rätt bra med trafik för att kunna mäta effekt på ett par dagar om du bara bytt ut en titel.

    Angående sidofrågan så har jag ingen koll på det, har aldrig själv råkat ut för det men har inte labbat så mycket som du beskriver heller.

  3. #3
    basses avatar
    basse basse är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Bergen, Norge
    Inlägg
    21
    Prova att pinga din sida kontinuerligt 1 gång per dag. Finns bra ping listor här på forumet.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hur lång tid innan resultat?
    Av Nils Nilsson i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 08:55
  2. Vad slår högst på google?
    Av Cermis i forum Domänen
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-30, 02:11
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 11:14
  4. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 16:16
  5. Hur ofta går Google igenom min sida.
    Av David i forum Google
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-04-07, 23:48