Resultat 1 till 2 av 2

Samma IP-adress / Välja webbhotell

  1. #1
    Hollywoods avatar
    Hollywood Hollywood är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    8
    Hejsan,

    Jag har "snappat" upp några domäner och äger en del sedan tidigare. Min tanke är att nyttja en hel del av dessa till länkbygge, men jag undrar hur det ligger till beträffande IP-adresser. I dagsläget ligger såväl de hemsidor jag önskar optimera samt de sidor jag ska arbeta med länk-kraft ifrån på samma IP-adress, alltså hela bunten.

    Jag förstår givetvis att detta inte är optimalt och jag undrar därför om ni har något webbhotell att rekommendera för ovan nämnda behov (gärna vad som är ett okej pris).

    Tacksam för svar!

  2. #2
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Har du kunskap i Linux och är beredd att sköta en server helt själv tycker jag VPS är ett billigt alternativ - du kan få 8st IP-adresser från lika många C-klassade nätverk och du får i princip "SEO-hosting" för ett par hundralappar per månad. Annars är nog Binero, Loopia, CityNetwork några av de mer stabila där dina sajter lätt försvinner i "bruset" från andra.

    Edit: om du inte vill drifta VPS:en själv kan du ta managed VPS för en tusenlapp ungefär, och då slipper du hålla koll på patchar och annat som tar tid.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-05-06, 02:49
  2. Satellitsidor på samma webbhotell
    Av nasspray i forum Länkbygge
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-10-19, 20:04
  3. Länka mellan siter med samma IP-adress
    Av AndersB i forum Länkbygge
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-02-12, 20:07
  4. Samma IP adress från flera hemsidor?
    Av Hansen i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-10-27, 23:50
  5. Att välja webbhotell
    Av Marcin i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 21:20