Resultat 1 till 2 av 2

Produktbeskrivningar skrivas som articlar?

  1. #1
    barje47s avatar
    barje47 barje47 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    92
    Om man har ex en sida som säljer hälsokost så har de flesta produktbeskrivningar från leverantörer eller kanske skriver lite egna.Ur SEO synpunkt borde det vara bra om man ex skrev några egna nya produktbeskrivningar varje vecka och då med allt det vanliga fetstil,kursiv,H1 osv?Detta borde gälla på tex forum,dataprylarr,klädsidor ja alla typer av sidor ??Ser inte detta ofta så det är kanske fel sätt?
    Menar nu inte en blogg på sidan utan själva varorna .Klart man inte kan skriva om 2000artiklar i sitt sortiment men jag tänkte mer att skriva om 5-6 nya varje vecka?Eller har jag fel?Sorry dum fråga kanske.

  2. #2
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Du menar att man skulle använda sig av leverantörernas texter för att långsiktigt ersätta dem med sina egna?

    Det är helt klart positivt på så vis att du kan få längre, mer säljande och unika texter. Nackdelen är att det tar en hel del tid att skriva information om varje produkt - speciellt om man inte har särskilt bra koll på den. Personligen så skulle jag börjat med dina storsäljare, hög marginal eller de du helt enkelt vill sälja mer av och se om det ger några resultat.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. 100% originellt innehåll (artiklar inom alla områden & produktbeskrivningar)
    Av LoyalWriter i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-06, 09:03
  2. Produktbeskrivningar - problem?
    Av anonymus i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-24, 21:40
  3. Skribent till produktbeskrivningar sökes. Helst tjej.
    Av Marcin i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-12-29, 17:46
  4. Produktbeskrivningar behövs!
    Av Sweely i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-17, 20:39
  5. Sidan Tar alla mina articlar.
    Av Max i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 81
    Senaste inlägg: 2007-10-21, 09:14