Resultat 1 till 12 av 12

Frågor om SEO

  1. #1
    Mezais avatar
    Mezai Mezai är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    4
    Hej,

    Jag har lite frågor om Google till er som kan SEO. Låt säga att jag startar en site som handlar om flera olika saker till exempel mode, sport och bilar. Kommer den sajten ha sämre rank chanser än en sida som bara handlar om tex sport?

    Är det möjligt att få till bra platser i SERPEN med en sida som handlar om flera olika ämnen?

    Om ni vill så får ni gärna dela med er av ert rekord under en månad i trafik från googles organiska sök

  2. #2
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Fråga 1. Nej, snarare tvärtom.
    Fråga 2. Du menar som wikipedia eller andra sidor som har olika topics? Ja, det är möjligt.
    Fråga 3. Denna frågan var lite flummig. Vad vill du veta på riktigt och varför?

  3. #3
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Alla dessa nya som ställer en massa frågor utan att själva ha kollat igenom eller läst/sökt om SEO kan ni inte bara ta det lugnt och läsa/söka först.

    - Sök här inne på forumet
    - Sök på Google
    - Sök på Youtube

    Efter ni sökt på de tre platserna på webben, så fråga:
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  4. #4
    Rickees avatar
    Rickee Rickee är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    8
    Jag har sökt runt på internet i över 2 år på alla de 3 platser men när det verkligen kommer till att "sätta igång" så vill man fråga någon som kan svara direkt istället för att vara osäker.

    MVH Richard.

  5. #5
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Då är det dax att sätta igång och testa nu då.
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  6. #6
    Rickees avatar
    Rickee Rickee är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    8
    Javisst, men är bara 17 år så det känns lite "läskigt" att gå in, spendera pengar på något man inte riktigt vet fungerar, men det tillhör ju. Man måste väl våga satsa och vara beredd på att förlora helt klart, men att berätta får någon om sin idé och få feedback skulle ju vara kanon!

    MVH Richard.

  7. #7
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Sökt runt på internet i 2 år? Nu blir jag nyfiken, om du inte ska bygga en rymdraket av skokartonger eller liknande så förstår jag inte hur du inte kan hitta informationen efter 2 år. Skicka PM är du snäll, om det tar några minuter som du säger så svarar jag gärna.

  8. #8
    Erik Elmqvists avatar
    Erik Elmqvist Erik Elmqvist är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    146
    Sluta tveka – utan kör bara igång! Det är mitt tips. Jag är inte mycket äldre än dig och har bara hållit på med seo och affiliatemarknadsföring i knappt ett år, men det jag framför allt har lärt mig är att man ska låta bli att läsa allt för mycket på forum osv. Sätt istället igång med att testa, testa, testa och återigen testa. Sedan är det givetivs bra att fråga efter tips mm, men det är väldigt lätt att fastna där.

  9. #9
    Rickees avatar
    Rickee Rickee är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    8
    Tackar för svaret Erik! Får väl sätta igång då

  10. #10
    Mezais avatar
    Mezai Mezai är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    4
    Okej, för att en sådan site har större chans att få inlänkar?

    Ok, lät kanske lite flummigt. Var bara nyfiken på hur mycket trafik man kan få om man gjort ett bra jobb.

  11. #11
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Citat Ursprungligen postat av Mezai Visa inlägg
    Okej, för att en sådan site har större chans att få inlänkar?

    Ok, lät kanske lite flummigt. Var bara nyfiken på hur mycket trafik man kan få om man gjort ett bra jobb.
    Om du får en siffra på 800.000 besökare i månaden för en webbplats via det organiska söket.
    Eller låt säga 8.000 besökare eller varför inte 800 besökare, ja kanske t.o.m. 80 besökare för samma tidsperiod.
    Det säger absolut ingenting och är med andra ord värdelöst att vilja veta och även att tala om.

    Vinsten på konverteringen kan vara så att sidan med 800.000 besökare ger 1% klick som ger 3:- per st.
    Och sidan med 80 besökare kan ge en affär i storleksordning två miljoner.
    Så med andra det du efterfrågar är nonsenskunskap.

  12. #12
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    jag personligen har inte testat så mycket med egna projekt. Jag har jobbat mer "On the fly" med bland annat detta forum som största kunskapskälla av alla grymma SEO-individer. Men jag lärde mig också snabbt som tusan att man kommer inte långt om man inte får pröva i verkligheten.

    Ta det som Urban skrev. Det viktiga är inte hur många besökare du får för att få konvertering. Det viktigaste är att du gör ett bra jobb för den tänkta målgruppen. Och visst är det bra att ranka högt. Men du kommer aldrig nå dem målen om du inte börjar någonstans. Börja på A innan du går till B .

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Frågor
    Av Ledexperten i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-09, 18:14
  2. Seo frågor
    Av daaajM i forum Optimering
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-08-07, 14:59
  3. frågor om wordpress
    Av Tobias Nyholm i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-18, 13:30
  4. 2 SEO-frågor
    Av viRioL i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-02, 19:16
  5. Två frågor
    Av Gabriel K i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-03-15, 16:21