Resultat 1 till 4 av 4

Varför indexerar inte google?

  1. #1
    toobews avatar
    toobew toobew är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    2
    Lanserade för två veckor sedan en ny hemsida (på samma domän som innan), men google vägrar indexera den nya hemsidan... Hur gör jag?

    Gäller sidan: [Moderat]
    Senast redigerat av Tobias Nyholm den 2012-08-20 klockan 21:59. Anledning: Regel 1

  2. #2
    larses avatar
    larse larse är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    38
    Hej! Såg faktiskt länken innan den blev modererad. Gjorde en site:www.[Moderat].se i Google med resultat noll. Har du som du säger tidigare haft en annan site på den domänen och haft den indexerad så borde åtminstonde något finnas kvar i Googles index. Gör det inte det så kan det betyda att din site är bannad. Vad säger google webmaster tools? Har du provat att "resubmitta" den? "Fetch as Google" -> "submit to index" ?

  3. #3
    toobews avatar
    toobew toobew är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    2
    Länken har varit indexerad i google tidigare, hade ganska jämt med besökare på sidan innan, men vid lanseringen av den nya hemsidan störtdök antalet besökare pga indexeringen i google... Det går att få upp sökträffar på den i google om man söker på orden i domännamnet, dock inte om man söker på "site:" precis som du säger. Jag har "resubmittat" den, gjorde det senast idag och första gången för en vecka sedan, får upp " Lyckades - Webbadress och länkade sidor som angetts för indexering - 2012-08-13 08:38"

    Edit: La in länken i signaturen nu (ok för reglerna?)
    Specialkaffe nära dig - http://ratebean.com

  4. #4
    larses avatar
    larse larse är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    38
    Ser nu varför dina sidor inte blir indexerade, du har canonical satt till din google plus sida... Ta bort canonical så kommer det att fungera med indexeringen... http://support.google.com/webmasters...&answer=139394

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Google indexerar inte undersidor
    Av Xorath i forum Optimering
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-04-01, 00:12
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-11-03, 09:50
  3. Varför indexerar Google huvuddomänen?
    Av Cassis i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-24, 01:45
  4. Google indexerar inte ändrade sidor
    Av JohanY i forum Google
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-08, 11:45
  5. varför indexerar inte google?
    Av erison i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 01:07