Resultat 1 till 5 av 5

URL-struktur när domännamnet är ett sökord?

  1. #1
    Bruces avatar
    Bruce Bruce är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2012
    Inlägg
    6
    Låt oss säga att min sida heter jord-gubbar.se där jag ska sälja jordgubbar i olika former som, handplockade, färg, storlek osv. Hur bör jag utforma mina undersidor när jag vill sälja handplockade jordgubbar? Vad är den bästa utformningen att göra, är det bra att använda själva domänen som ett sökord? Exempel nedanför.

    Exempel. 1
    www.jord-gubbar.se/jordgubbar
    www.jord-gubbar.se/jordgubbar/handplockade
    www.jord-gubbar.se/jordgubbar/pris
    www.jord-gubbar.se/jordgubbar/färg

    Exempel. 2
    www.jord-gubbar.se/handplockade

    Exempel. 3
    www.bruce.se/jordgubbar/handplockade

  2. #2
    plekiss avatar
    plekis plekis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Det sista alternativet jag skulle ta är iaf jord-gubbar.se. Varför inte köra bruce.se/handplockade-jordgubbar ? Om du nu vill ha sökordet som domän tycker inte jag du ska särskriva det.

    På alla sajter utom en kör jag jordgubbar.se/handplockade och en kör jag jordgubbar.se/handplockade-jordgubbar. Har inte märkt någon skillnad hur de rankar. Länkar alltid med nyckelordet och optimerar sidan efter det jag vill ranka på ändå. Men tycker alternativ 1 i mitt exempel är snyggast så kör alltid på det. Finns säkert någon som har en annan åsikt också.

  3. #3
    Bruces avatar
    Bruce Bruce är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2012
    Inlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av plekis Visa inlägg
    Det sista alternativet jag skulle ta är iaf jord-gubbar.se. Varför inte köra bruce.se/handplockade-jordgubbar ? Om du nu vill ha sökordet som domän tycker inte jag du ska särskriva det.

    På alla sajter utom en kör jag jordgubbar.se/handplockade och en kör jag jordgubbar.se/handplockade-jordgubbar. Har inte märkt någon skillnad hur de rankar. Länkar alltid med nyckelordet och optimerar sidan efter det jag vill ranka på ändå. Men tycker alternativ 1 i mitt exempel är snyggast så kör alltid på det. Finns säkert någon som har en annan åsikt också.
    Man kan säga att anledning till varför url:en är särskriven är dels för att "mitt" företag heter Jord & Gubbar samt att jordgubbar.se är upptaget.

    /jordgubbar vill jag också ha med eftersom jag också ska sälja jordgubbar i olika sorter och färger. Vad tror ni google tycker
    jord-gubbar.se/jordgubbar? Blir det för spammigt?

  4. #4
    gelkis avatar
    gelki gelki är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Sävedalen
    Inlägg
    141
    när jag särskriver domännamnet t.e.x pvc-fonster.xxx så får jag med både fönster och pvc och är extra tydig för google att fonster och pvc är viktiga saker. om jag skrev pvcfonster.xxx hur ska google tolka vad som är viktigt i domännamnet för att relatera hemsidan innehåll. Antagligen bör google får problem här eller ta till sina 1024 algortimer. VIlket som har jag märkt att det är ingen fara att särskriva. Inte iallafall i mitt fall. Om någon har ett annat förslag? shoot it!

    När det gäller Jord & Gubbar som särskrivning som t.e.x jord-gubbar hade jag passat mig för. Därför att jord och gubbar inte riktigt hör ihop till ditt ämne var för sig som relaterar till ditt ämne d.v.s jordgubbar. Jord=är ju jord(sand, lera e.t.c), gubbar=(människor som är "gubbar").
    Finns det verkligen ingen annan top domän ledig för ditt namn?
    Senast redigerat av gelki den 2012-08-22 klockan 20:28.

  5. #5
    Bruces avatar
    Bruce Bruce är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2012
    Inlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av gelki Visa inlägg
    när jag särskriver domännamnet t.e.x pvc-fonster.xxx så får jag med både fönster och pvc och är extra tydig för google att fonster och pvc är viktiga saker. om jag skrev pvcfonster.xxx hur ska google tolka vad som är viktigt i domännamnet för att relatera hemsidan innehåll. Antagligen bör google får problem här eller ta till sina 1024 algortimer. VIlket som har jag märkt att det är ingen fara att särskriva. Inte iallafall i mitt fall. Om någon har ett annat förslag? shoot it!

    När det gäller Jord & Gubbar som särskrivning som t.e.x jord-gubbar hade jag passat mig för. Därför att jord och gubbar inte riktigt hör ihop till ditt ämne var för sig som relaterar till ditt ämne d.v.s jordgubbar. Jord=är ju jord(sand, lera e.t.c), gubbar=(människor som är "gubbar").
    Finns det verkligen ingen annan top domän ledig för ditt namn?
    Hej, ursäktar för sent svar.

    "Jord & gubbar" skulle jag säga passar egentligen bäst för företaget heter så, och är produkterna vi säljer. Men jag förstår helt vad du menar. Det jag också under över är när jag skapar en undersida som också heter /jordgubbar, jord-gubbar.se/jordgubbar låter inte heller bra. Ditt förslag är att kanske hitta ett bättre domännamn och satsa på varumärke?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Sökord i domännamnet
    Av Rocketeer i forum Google
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-11-03, 12:51
  2. URL struktur
    Av fishking i forum Optimering
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-13, 19:07
  3. URL struktur
    Av fishking i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-09, 11:49
  4. struktur i kod
    Av Solutions i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 11:21
  5. CNN Ny Struktur
    Av Elias KAI i forum Nyheter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 19:46