Resultat 1 till 6 av 6

Hur ser din arbetsplats ut (bilder)?

  1. #1
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Det pratas ofta om hur viktig arbetsplatsen är för produktiviteten och därför vore det intressanta att höra vilka värderingar ni lägger i detta och vad som passar er. Ser gärna att ni tar en snabb bild över ert skrivbord hur det ser ut idag (utan att städa) så att vi kan få idéer och se hur andra arbetar.



    Tidigare körde jag ett 2 meter långt skrivbord med dubbla skärmar men jag insåg att halva skrivbordet blev förvaring och idén med två skärmar förstörde mer än vad det gav. Visserligen kul att kunna sitta på sociala medier och kolla mail samtidigt som jag arbetar men långt ifrån produktivt.

    Idag har jag ett litet skrivbord (IKEA Micke) på 73 cm där jag får plats med min laptop eller aktuella papper. Pärmarna står staplade i garderoben tillsammans med papper, pennor och allt annat kontorsmaterial. I skrivbordslådan har jag all elektronik såsom sladdar, extern hårddisk och hörlurar.

    Min grundtanke är att försöka plocka bort allt som kan tänkas störa och fokusera 100% på arbete när jag väl sitter vid datorn. Vill jag läsa bloggar, Twitter, etc. så har jag min iPad och vill jag ha natur så öppnar jag dörren och går utomhus.

  2. #2
    plekiss avatar
    plekis plekis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Ditt såg riktigt städat ut och fint ut. Jag tittar bara på skärmen och insåg nu hur rörigt det är


  3. #3
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Personligen skulle jag aldrig klara av att jobba med endast en skärm när jag programmerar. Här har ni mitt lilla kontor hemma. Inte riktigt lika stilren som Ducedos Och inbiten gamer som man är så måste min burk klara av lite tyngre grejer. Borde nog även få bort sladdhärvan under bordet ser jag nu.

    Märkte dock att det inte var så optimalt att ha skärmarna så långt ifrån varandra så numera sitter stora skärmen rakt framför en och laptopen ligger lite vid sidan.

    desktop.jpg

  4. #4
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    För mig skulle det inte funka att ha bara en skärm eftersom jag ofta hämtar information på skärmen till vänster och sammanfattar, kodar eller liknande på skärmen till höger. Datorerna till höger kör olika typer av scraping, bevakar sökresultat osv. Den andra bilden är en mer avslappnad arbetsplats när det inte är för varmt.

    horna.jpg ovanfor.jpg
    Senast redigerat av David Olofsson den 2012-08-22 klockan 17:37. Anledning: La upp nyare bilder
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  5. #5
    SuperDanis avatar
    SuperDani SuperDani är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    STHLM
    Inlägg
    6
    Roligt! Såhär ser min arbetsplats ut.





    Vet tyvärr inte hur man gör miniatyrer av dessa om det hade varit bättre.
    Senast redigerat av SuperDani den 2012-08-23 klockan 18:09.

  6. #6
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Jag håller med Kimpo. En skärm är på tok för lite. Jag utvecklar och testar på två av dem och har den tredje för att ha extra skrivbordsyta och för att slippa alt-tabba.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Indexering av bilder
    Av Tobias Nyholm i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-12, 19:01
  2. Bilder för h1
    Av CodeMonkey i forum Optimering
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 23:11
  3. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 21:11
  4. SEO för bilder?
    Av kassako i forum Google
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 00:04
  5. Bilder med adsense
    Av hans99 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 14:25