Resultat 1 till 3 av 3

Webbutik och Storleksguide!

  1. #1
    UnikaBarns avatar
    UnikaBarn UnikaBarn är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    24
    Har verkligen ett problem när det gäller Storleksguide för barnkläder.
    Mina leverantörer levererar olika storlekar ibland passar de till svensk storlek och ibland är det en eller två storlekar mindre, ofta anges de i ålder/ age medan här i Sverige har vi nummer för varje ålder. Typ 10 år 140 cl men ibland får jag kläder som har age 10 years och 138 cm...


    Problemet är att jag vill inte skriva till kunderna att välja ett större storlek, för då kan de tänka dessa är inga bra kläder eller detta är inget svenskt anpassade kläder osv.

    Jag har sett andra webbutiker där skriver de man ska välja hellre större storlek om man är nu osäker! vad säger ni ska jag också skriva så?! finns det något bättre förslag ?


    MVH
    Besök bästa UnikaBarn

  2. #2
    SuperDanis avatar
    SuperDani SuperDani är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    STHLM
    Inlägg
    6
    Som mor till tre och flitig kund på nätet måste jag säga att jag då aldrig tänkt tanken att kläder som är små i storlekarna skulle vara sämre än kläder som är normala i storlekarna. Att storlekarna varierar är inget konstigt utan jag tänker snarare tvärt om, att webshoppen är bra som är noga med produktbeskrivningar och måna om att kläderna ska sitta bra så att kunden blir nöjd. Sen är det givetvis också bra om det framgår att storleken är just 10 år/138 cl och inte 10 år/140 cl.

  3. #3
    UnikaBarns avatar
    UnikaBarn UnikaBarn är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    24
    Kan hålla med dig om att det är viktigt att man ger en bra produktbeskrivning det skulle jag själv uppskatta som konsument.
    Vi kommer ange exakt vilka storlekar som finns i varje produkt för att underlätta för våra kunder och välja rätt storlek.

    Hälsningar!

    Citat Ursprungligen postat av SuperDani Visa inlägg
    Som mor till tre och flitig kund på nätet måste jag säga att jag då aldrig tänkt tanken att kläder som är små i storlekarna skulle vara sämre än kläder som är normala i storlekarna. Att storlekarna varierar är inget konstigt utan jag tänker snarare tvärt om, att webshoppen är bra som är noga med produktbeskrivningar och måna om att kläderna ska sitta bra så att kunden blir nöjd. Sen är det givetvis också bra om det framgår att storleken är just 10 år/138 cl och inte 10 år/140 cl.
    Besök bästa UnikaBarn

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Bästa webbutik för SEO?
    Av Maria S i forum E-handel och konverteringsoptimering
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2014-11-24, 14:29
  2. Optimering av webbutik
    Av MatteB i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-22, 09:04
  3. Länkar köpes för webbutik
    Av magnus_d i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-02, 22:22
  4. Tillbakalänkar om man har en webbutik?
    Av Vindvilja i forum Länkbygge
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 15:43
  5. SEO för en webbutik och försäljningen
    Av whyld i forum E-handel och konverteringsoptimering
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 21:13