Resultat 1 till 2 av 2

Drabbad av Pingvinen?

  1. #1
    Micke Erikssons avatar
    Micke Eriksson Micke Eriksson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Värmdö
    Inlägg
    41
    Jag försöker ta reda på ifall en sajt har blivit straffad av Google på ett viktigt sökord.

    Lite förutsättningar
    Sökordet har enligt Google 8100 st. exakta sökningar per månad och Keyword Difficulty är 70 % enligt SEOmoz för Google Sverige.

    Enligt GWT så har sajten inte fått någon varning om spammiga inlänkar.

    Sajten har DA 50, PA 58 och PR 3. Tittar man i Open Site Explorer så är alla värden konkurrenskraftiga med andra sajter som ligger 10 i topp hos Google.

    On-Page är inte perfekt med får betyget A hos SEOmoz.

    Sajten har haft topp 20 placering tidigare och ligger nu på sidan 5 för sökordet.

    Tidigare har man köpt billiga inlänkar från Pakistan och enbart angett sökordet som länktext. Länkarna finns att hitta på en rad olika utländska forum och bloggar som inte har någon som helst relevans för branschen som man verkar inom. Dessa länkar står för ca 50 % av alla externa inlänkar.

    Så till mitt huvudbry
    Hur kan jag avgöra om sajten har straffats/hamnat i ett filter hos Google? Eller kan jag kallt förutsätta att sajten har råkat ut för Pingvinen?

    Väldigt tacksam för tips och råd.

  2. #2
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Pingvinen aktiveras vissa datum och har du fallit under de två gångerna är det penguin.
    Försök späda ut dina ankar texter till en början

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)