Resultat 1 till 4 av 4

Varför rankar inte min förstasida?

  1. #1
    JohnLindbergs avatar
    JohnLindberg JohnLindberg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    8
    Tja jag är ganska ny inom det här med SEO och har bara fått upp två st hemsidor hittills. Den första tog bara ~2 veckor att få upp till en förstaplats på mitt keyword, men konkurrensen var väll inte mördande direkt.

    Min andra hemsida konkurrerar på ett lite tuffare keyword men kollar man konkurrenternas sidor osv så håller de inte särskilt hög klass. Har nog redan skaffat fler högklassiga backlinks än de som ligger på top 10 (vet självklart att det inte är bara är det som det handlar om men har även bättre on page optimering och har spridit baklänkarna på ett bra sätt).

    Så till själva frågan nu då, varför rankar inte min startsida/home page alltså själva domännamnet? Just nu så är min .../Privacy Policy högst rankad vilken är sjukt enligt mig då den inte alls är optimerad för nyckelordet (~70 plats). Tidigare har även några bloggposter rankat på en 40-50 plats (.../kategori/post) men de verkar ha fallit tillbaks nu.

    Så är det någon som kan ha någon idé om vad detta kan bro på? Startsidan är indexerad av google och finns med i min sitemap. Hemsidan är bara drygt 3 veckor gammal så kanske tar ett tag innan det sätter sig men kan ju även vara något som jag har missat när jag byggt sidan!

    Edit: Kan tillägga att domännamnet har använts förut men det verkar bara vara bra baklänkar osv men det kan ju kanske vara något som påverkar?

  2. #2
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Ha tålamod och avvakta, din sida är ny. Om du inte byggt för mycket dåliga länkar och varit för ivrig så kommer det troligen att lösa sig själv. Först när du väntat drygt en månad och inte ser tendes på förändring så kan man börja fundera, ibland har man behövt vänta ännu längre.

  3. #3
    JohnLindbergs avatar
    JohnLindberg JohnLindberg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    8
    Okej, får försöka ha lite tålamod då. Sidan rankar dock på 9e plats på bing på mitt "huvudnyckelord" men det säger väll inte så mycket egentligen. Kan vara så att jag straffas för att jag har för mycket "reklam" på sidan. Det bror dock på att att det enda sättet som jag lyckats få in de produkter jag vill marknadsföra på är genom att lägga in dem en och en via [iframe] från tradedoubler (~25 st totalt plus några vanliga annonser på det) vilket jag kan tänka mig att google tolkar som att det är mycket reklam på sidan.

    Menmen får avvakta några veckor till och se om det löser sig annars får jag väll skala bort lite produkter ett tag.

  4. #4
    alison3492s avatar
    alison3492 alison3492 är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    1
    Läste om detta precis efter att jag postade frågan här.... Tack för info Aaron
    alison

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Rankar högt i bing och yahoo men inte i Google
    Av Klassemaja i forum Optimering
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-06-15, 12:03
  2. Rankar för undersidor men inte huvudsidan
    Av olsson i forum Optimering
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-04-27, 11:42
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-02-17, 19:27
  4. Sämre sida rankar bättre. Varför?
    Av NNN i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-25, 18:21
  5. Varför rankar arkivet högre än de riktiga sidorna?
    Av erison i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 16:40