Resultat 1 till 3 av 3

Table vs div, statiska pixlar & antal ord/tecken

  1. #1
    Gemmas avatar
    Gemma Gemma är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2012
    Inlägg
    55
    Hejsan!

    För mitt första inlägg i forumet får börja med att tacka SEO-forum, har lärt mig en hel del här och förbättrat mina resultat på Google väsentligt senaste halvåret.


    Tänkte framöver bygga om strukturen för en hemsida jag driver och undrar ett par saker...

    Gör det någon skillnad när det kommer till SEO om man använder <tables> vs <div> ?

    Jag kollade lite på optimering för mobila enheter, och då skulle man tydligen inte sätta statiska pixlar för layouten, men spelar detta någon som helst roll när det kommer till www som är avsedd för 'vanliga' webbläsare?

    Undrar även om det finns någon maxgräns på antal tecken/ord man bör använda i ett dokument, eller det spelar kanske inte någon roll heller?

    Mvh

  2. #2
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Tables är rätt outdated och du bör verkligen bygga din hemsida med hjälp av <div>. Använd inte tables förutom till just eventuellt tabeller, även många tabeller gillar jag bygga i div's.

    Det kallas responsive och gör lite googlingar så hittar du mängder med information.

    Nej det finns inte direkt en maxgräns, gör det som blir användbart för användaren - det gillar också google.

  3. #3
    Gemmas avatar
    Gemma Gemma är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2012
    Inlägg
    55
    Tack!
    Kollade lite på 'Responsive Design', bla http://webdesignerwall.com/tutorials...ign-in-3-steps
    Verkar väldigt vettigt... Ska labba med det framöver

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-02, 13:06
  2. Statiska URLer fortfarande bättre
    Av Magnus i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-10, 12:33
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 22:21
  4. Dynamiska vs. statiska urler
    Av Daniel i forum Google
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-27, 11:02
  5. Rankar en div-site bättre än en table-site?
    Av Frisse i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 12:37