Resultat 1 till 3 av 3

Säljes jobbportal och tillhörande domäner

  1. #1
    carpetos avatar
    carpeto carpeto är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    11
    Hej,

    Sitter just nu på ett antal domäner och några hemsidor inriktade mot jobb och karriär.
    Startade upp två sidor, httx://Gamingjobsmalta.com och sedan httx://findgamingjobs.com.
    Antalet spelbolag runt om i världen och europa fortsätter att öka dagligen. Det finns ett antal större jobb och karriärsaktörer idag. Istället för att få dessa som kunder så valde vi en egen inriktning. En vanlig rekryteringsfirma som t.ex bettingjobs.com , Pentasia.com eller bettingconnections.com omkring 12% av en årslön utav spelbolagen för att hitta dom folk att anställa. Vi startade istället dessa siter och tog en avgift på runt €40 per jobbannons så att även de stora rekryteringsbolagen skulle ha möjligthet att ta hjälp av oss. Därigenom kunde då även ha desssa aktörer som våra kunder, precis som då även vanliga spelbolag.

    Findgamingjobs.com
    Denna sida är riktad mot hela världen, här kan användarna ladda upp sitt cv och enkelt lägga in det i en databas där arbetsgivarna kan logga in och kolla. Det är väldigt enkelt att ladda upp jobb för arbetsgivarna och alla betalningar sker här igenom paypal. Du kan enkelt administrera alla jobb och liknande, ändra priser, skapar rabattkuponger och mycket mer. Vi har skrivit ihop lite content som vi lagt in också, tanken var att fylla med information om boende, restauranger och liknande runt om för alla större ställen där gaming är stort, sedan kör affiliateprogram för t.ex hotell för att få ut lite extra.

    Gamingjobsmalta.com
    Här har vi satt in massor med content angående ställen runt om på Malta, vi körde även lite affiliate för hotell och liknande. Det finns massor av enkla funktioner som gör det smidigt och enkelt för såväl arbetsgivare som de som söker jobb att använda sig utav sidan.

    Script för att skapa cv ( httx://se.gamingjobsmalta.com/?page_id=7)
    Här kan användarna enkelt skapa ett snyggt cv igenom att fylla i alla rutorna, sedan skapas ett cv i PDF som då mailas till användarna och sparas i databasen så att man smidigt kan ladda upp detta för att arbetsgivarna ska kunna hitta detta på hemsidan.

    Det följer även med ett antal andra domäner :
    jobbnyheter.se
    jobbprofiler.se
    jobforworld.com
    jobs-in-africa.com
    vaktjobb.se

    Säljer nu iväg detta då allt annat tar all min tid och hoppas att någon annan skulle kunna ha tid att köra vidare på detta.



    En funktion som vi fick hjälp utav vid start för att få igång antalen jobb i början var att vi mailade alla rekryteringsbolag och spelbolag en rabattkod som gav dom möjligheten att testa det gratis i två månader. Sedan så la vi upp några bloggar vilket började ge trafik. Det finns även väldigt många enkla knep som att t.ex via facebook grupper där många svenskar skriver att de söker jobb på olika platser runt om i Europa inom just I-Gaming, så kan man enkelt kasta in en post där med lite jobb så får man väldigt många som söker (Detta är t.ex på Malta där det bor runt 5000 Svenskar: httx://www.facebook.com/groups/272282702886468/). Skicka gärna ett pm om ni vill ha mer information om hur vi gjort.

    Lite om funktionerna:
    • Ansöka om jobb direkt online på sidan
    • Lägga upp jobb som arbetsgivare
    • Ange prioritering på jobb
    • Integration för facebook och linkedin
    • Job subscription
    • Rabattkodshantering
    • Email support
    • Enkel installation
    • Optimerat för sökordsoptimering

    Allting är i wordpress så enkelt att administrera

    Håll gärna tråden fri ifrån onödiga inlägg, svarar endast via PM.

    Börjar med bud ifrån 5000kr, sedan kan jag nog tänka mig ett köp nu på omkring 10.000kr.
    Senast redigerat av Tobias Nyholm den 2012-09-10 klockan 22:57. Anledning: Regel 1

  2. #2
    osses avatar
    osse osse är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    1
    Hej,
    är det fortfarande aktuellt? Jag är intresserad. du kan kontakta mig till [email protected]

  3. #3
    carpetos avatar
    carpeto carpeto är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    11
    Hallå!

    Har dom fortfarande ute för försäljning, har skickat dig ett mail.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Domäner säljes
    Av barthan i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-05-20, 16:49
  2. Domäner säljes
    Av swed2007 i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-30, 23:57
  3. SEO-domäner säljes
    Av Joakim i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-11, 15:17
  4. 2 SEO-domäner säljes
    Av David Nilsson i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-27, 22:46