Resultat 1 till 2 av 2

.co domäner?

  1. #1
    dbbbs avatar
    dbbb dbbb är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2012
    Inlägg
    1
    Hej!

    Ska först sägas att jag är SEO nybörjare och kan väldigt lite om detta.

    Jag har köpt ett gäng .co domäner med främst spanska sökord i själva domänen.
    Tex så köpte jag sefilmonline.co (fast på spanska) som enligt google keywords har ca 1M sökningar per månad "fras". Tanken är att slänga upp en informationssida om att se film gratis online och lägga lite affiliate offers eller adsense annonser på sidan och ser hur det går.

    Vad jag har förstått så gillar google att söksträngen är densamma som domänen i seo synpunkt. Förstår dock att det krävs mer än så för att få till ett gäng besökare via google sök.

    Frågorna är då:

    1. Vad är fördelen (om det finns några) med att ha en .co domän jämfört med att ha en lokal domän tex .cl (chile) eller .mx (mexiko)? Det jag har förstått är att .co är en top level domain men förstår inte riktigt innebörden av detta.

    2. Vad kan jag (som glad amatör) till en början göra för att få igång lite trafik till sidan från de faktiska ca 1M sökträffar som finns?

    stort tack!

    D

  2. #2
    sesams avatar
    sesam sesam är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    6
    0. Konkurrens? Är ingen redan "på spåret" så är du kanske fel eller för tidig. Kan du inte göra det bättre eller åtminstone intressant annorlunda, så kanske bättre att leta efter något annat att bygga.
    1. Bygg värdefullt innehåll
    2. Dra in folk så gott du kan och försök få folk att skriva om sajten. Nästan all uppmärksamhet är bra (tänk RyanAir)
    3. Djupintervjua några besökare på vad de förväntar sig och önskar.
    4. Blir det lite drag så försök överföra drift av sajten till någon annan
    Och när du därmed blivit duktigare på detta så är det smart att göra om med ett annat sajtkoncept och göra en ännu bättre start

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)