Resultat 1 till 2 av 2

Fråga CMS-utsida

  1. #1
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Drupal som standard har en utsida. Ex.
    www. nyfikenvital.org/?q=node/
    , där det senaste publicerade med länk publiceras på lång rad. Jämför med de flesta vanliga bloggar.

    Vi stängde nyligen av det. Orsaken var att vi inte ens kände att det fanns innan vi såg att Google sprang på det. Vi fruktade att Google skulle se det som dublicerat innehåll. En effekt som jag märkt efter att vi har stängt av det är att indexering har saktat ner tydligt och att vi nu får sökträffar på kombinationer med temporära site-width länkar + content, vilket är värdelöst (för oss). Så var det för länge sedan också men det försvann efter jag klagade hos Google på hur irrelvanta och dåliga deras annonsering på nya artiklar var, samt hur slö deras annonsindexering var (max 4 h my ass). Då fick förövrigt även annonser som uppenbart var riktade till personalen vilket är fullständigt oacceptabelt.

    Bör jag sätta på det hela igen?

    En annan fråga är hur Google hittade:
    www. nyfikenvital.org/?q=node/
    Vi har inte och har aldrig (jag vet för jag har sökt igenom säkerhetskopiorna) haft en länk till den och i alla fall när det upptäcktes lyckades vi inte identifiera någon extern länk till den.

    Jag gissar att Google roboten har lite kännedom om de vanligaste CCS. Eller att Google supporten pekade om Google dit för att bättra på indexeringen av nya artikla rför att förbättra annonserna på nypublicerat content.

    /Hans
    Senast redigerat av hans99 den 2006-10-13 klockan 11:32.

  2. #2
    SEO Friendlys avatar
    SEO Friendly SEO Friendly är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    9
    Har du kollat global redirect module?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Rent hypotetisk fråga...
    Av Nisse i forum Länkbygge
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 22:16
  2. Newbie har en fråga
    Av MrGa i forum Google
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 10:13
  3. Ännu en Newbie fråga - CPM
    Av Pablo i forum Google AdWords
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 11:29
  4. Fråga till de som jobbar mycket med PPC
    Av Bernt Johansson i forum Google AdWords
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-11, 09:50
  5. Fråga om mod_rewrite
    Av creo i forum URL-omskrivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 17:57