Först och främst, tack för ett kanonforum! Det tog ett tag och hitta hit, men å andra sidan har jag inte sysslat så mycket med SEO, utan hållt mig till konsumentsidan mest.

Nu har jag ett par funderingar då jag registrerade en domän i februari med ett nyckelord i medelhög konkurrans och låg 200+ av 200k resultat. Ligger på runt 17m på alexa. Senaste veckorna har jag skrivit 500+ ord på startsidan efter att jag börjat annonsera med google med sökordet.

Nu har jag submittat min länk till 4-5 mindre relevanta länkkataloger och först försvann sajten helt för att komma tillbaka dagen därpå. Uppdaterat startsidan varje dag med lite omformaterad och omformulerad text, följt lite linjer enligt pineberry, får för övrigt 90/100 där, -5 i avdrag för jag har för få nyckelord men jag varierar texten naturligt och ibland kan det vara fler. På tre dagar har jag gått från 200+ till pos 33 (gserp säger 26) men jag tror det beror på att jag kör annonser med google... Kan det vara så? Lite synd för jag kör ju bara deras gratiserbjudande och har usla konverteringar, kommer jag tappa i serp när annonseringen är över?

Och andra frågan. Varför steg min inloggningssida (50 ord och bara 2 nyckelord) en position högre än startsidan som jag både länkar till och annonserar? Ska jag avindexera den eller låta det vara?