Resultat 1 till 7 av 7

Någon som har fått till en dmoz länk?

  1. #1
    ndahlquists avatar
    ndahlquist ndahlquist är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2012
    Inlägg
    9
    Hej,

    Jag har många månger försökt få till en länk dmoz men utan resultat.

    Är det någon här som har möjligheter att skriva in länkar där och kan hjälpa mig? Eller har tips på hur man får till den?

    Tacksam för hjälp
    Niklas

  2. #2
    ben72s avatar
    ben72 ben72 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    5
    Jag satt och undrade samma sak just nu faktiskt. Det står ju om odp i Googles SEO info..
    Är det bra länkkraft att vara med på dmoz?

  3. #3
    ndahlquists avatar
    ndahlquist ndahlquist är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2012
    Inlägg
    9
    ja det ær riktigt bra! På mina konkurenter så ær det ofta den viktigate lænken..

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Huruvida värdet av länkar från Dmoz fortfarande har den styrka de hade förr i tiden kan man förstås diskutera. Exempelvis; att förr i tiden komma med i Sunet var i princip en garanti för både bra placering och Page Rank. Efterföljaren ger inte fullt så bra effekt.

    För fyra år sedan skrev jag en liten instruktion hur man bör bete sig om man skulle anmäla en sida där. Hittas här.
    Men det var fyra år sedan, den svenska delen är inte så aktiv nu som den var då om man uttrycker det lite snällt.

    Dessutom så kanske man kan tänka på det här citatet från dem.
    Observera: Vi är inte en sökmotor och vi är stolta över att vi inte accepterar alla webbplatser,
    så ta det inte personligt om din webbplats inte skulle bli accepterad.
    Med andra ord även om det finns en aktiv redaktör i den kategorin du anmäler i så kan den nekas i alla fall. Och du kommer inte få besked om den kommer in eller inte.

  5. #5
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Jag är väldigt tveksam till att länk från DMOZ är viktigaste länken för någon webbsite i dagsläget. Jag ser det som ännu en länkkatalog och ser absolut ingen anledning till att försöka lägga ner extra tid på den utan bara submit and forget är det som gäller.

    Satsa istället din tid på att få länkar från relevanta siter.

  6. #6
    ndahlquists avatar
    ndahlquist ndahlquist är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2012
    Inlägg
    9
    Enligt Open Site Explorer är det deras viktigaste länk och dom rankar 1 placering över oss..

    Citat Ursprungligen postat av Kimpo Visa inlägg
    Jag är väldigt tveksam till att länk från DMOZ är viktigaste länken för någon webbsite i dagsläget. Jag ser det som ännu en länkkatalog och ser absolut ingen anledning till att försöka lägga ner extra tid på den utan bara submit and forget är det som gäller.

    Satsa istället din tid på att få länkar från relevanta siter.

  7. #7
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Baserat på vad i Open Site Explorer är det den viktigaste länken? Om du menar för att den står först så är det ju enbart baserat på att Dmoz har hög DA.

    Jag tror det är väldigt svårt att få Svenska länkar inlagda i DMOZ nu för tiden. Säger inte att det är omöjligt, men jag har under de senare åren försökt med länkar för ett gäng (10+) länder, och ett par av länderna får jag aldrig någon respons från (Sverige inkluderat)
    Personligen tror jag inte att Dmoz ger särskilt mycket kraft nu för tiden. Det är säkert en av de bästa katalogerna fortfarande, men de har ju rasat i värde de sista åren. Med tanke på att där finns över 5 miljoner länkar så tror jag knappast att Google skulle bedöma det som att de 5 miljoner sidorna är viktigare än övriga sidor på nätet......

    Fokusera på kvalitativa länkar från sidor i din nisch, kataloger eller inte. Det kommer ge betydligt mer, och framförallt kan den sortens länkar även generera leads / sales.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-06-20, 10:40
  2. Behöver länk från någon kategori
    Av nasir i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-12, 14:06
  3. Svar: 46
    Senaste inlägg: 2010-05-05, 23:35
  4. Hur jag har fått läsare till min hemsida
    Av Peter U Larsson i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 16:25
  5. Kataloger jag fått in på Dmoz
    Av vajpero i forum Kataloger
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 17:36