Resultat 1 till 6 av 6

Var frågar man om Adsense?

  1. #1
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Vilken del av forumet?
    Finns det förresten ett forum med bra information om Adsense?

  2. #2
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Det finns flera. Länge var Webmasterwords AdSense-forum det bästa:
    http://www.webmasterworld.com/google_adsense/

    Det har en smula hög brusnivå dock och väldigt många nybörjarfrågor.
    Jenstar, som länge var moderatum för WMW:s forum flyttade för några månader sedan till DigitalPoint:
    http://forums.digitalpoint.com/forumdisplay.php?f=27
    DP-forumen har en om möjligt ännu högre brusnivå, och jag har inte följt det. Jim brukar dock hänga där.

    Jenstars egen sajt i ämnet är också bra: www.jensense.com.

    Jag gillar internationella forum om AdSense, eftersom det känns lite hårigt att lämna ut sin sajt när man diskuterar ämnet. Mångfalden av postare från världens alla hörn ger en bred inblick i idéer och lösningar. Webmasterworld passar mig bäst eftersom det forumet kräver total anonymitet. Inga länkar tillåts.

    På svenska ryms väl AdSense under WM-forumet om affiliate- och annonseringsprogram:
    http://www.webmasternetwork.se/f9.html
    Mest gnäll tycker jag...

    Det finns säkert mycket mer.

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Stort tack!

    Känner någon till om det är möjligt att konstruera vinstdelningsprogram med Adsense eller jämförbara annonsmäklings- eller affilitiesprogram? Jag vill att skribenten ska få pengarna, men inte allt, för vad hans artikel drar in. Eller i bästa fall att jag kan se vad den drar in och sedan betalar ut det.

    Vänliga hälsningar
    Hans

  4. #4
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Finns en hel del som kör det, men det är inget som jag rekommenderar.

    Klart jag har funderat på liknande lösningar. Jag är bra på att bygga och hålla sajter, och känner folk som gärna skriver. Jag har till och med kört modellen med väldigt tillförlitliga skribenter, men tanken på att en tredje person skulle kunna tjäna på okynnesklickande har hindrat mig från att pröva idén i större skala.

    Även tanken på att lyfta in skribenternas egna AdSense-annonser och parallellt visa mina egna känns lite riskabel. Skulle skribenten få för sig att be kompisar att klicka på hans/hennes annonser och sedan åka dit, så blir din sajt förknippad med det fuskande kontot.

    Andra är modigare DigitalPoint till exempel:
    http://forums.digitalpoint.com/faq.p...evenue_sharing och
    http://forums.digitalpoint.com/showthread.php?t=519

    Jag är övertygad om att DP har tänkt över detta ordentligt, men kan bara konstatera att de är modigare än vad jag är.

  5. #5
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Det kommer sannolikt inte vara ett problem av vissa skäl, bl.a. genom att varje artikel direkt beställs,i urvalet av skribenter och verksamhetsprocess för kvalitetsuppföljning. Men jag tror att det är mycket intressantare att låta den enskilda skribenten arbeta med affilities lösningar och direkt annonsering, vilka ju tidsmässigt är jobbigare. Och istället låta Adsense pengarna gå in centralt utan koppling till skribenten.

    Men det är mycket bra att hålla alla dörrar öppna. Annonsmäklingstjänsterna liksom branschen i senhelt är fortfarande mycket omogen. Men det här ligger långt fram så man har tid att se an.

  6. #6
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Det är väl rätt många som varit med i DP's revenue share som fått sina konton bannade.. dum får lida som vi brukar säga här hos mig. Personligen tycker jag det bästa är att man litar på varandra och om man nu vill använda adsense för att överföra pengar så kan man ju faktiskt låta någon "låna" en annonsplats ett tag.

    Det går såklart att missbruka det med .. men.. inget för okända oavsett. Skulle inte släppa in någon annans (okänd) pubid på mina webbplatser lika lite som jag skulle vilja ha min på DP tex.
    Senast redigerat av Hjalmar den 2006-10-17 klockan 02:48.
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Bidvertiser Adsense alternativ funkar.
    Av Marcus Westberg i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 02:01
  2. Bilder med adsense
    Av hans99 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 14:25
  3. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 09:23
  4. Bannad på Adsense?
    Av latehorn i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-18, 17:19
  5. AdSense MediaBot hjälper GoogleBot att cacha
    Av Jim Westergren i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-24, 13:02