Resultat 1 till 2 av 2

Hur dela upp texten på min Wordpress sida?

  1. #1
    Thereses avatar
    Therese Therese är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2012
    Inlägg
    1
    Jag har en webbsida gjord i WP, där jag har en huvudsida samt två undersidor (kategorier). Jag vill optimera alla tre och är lite osäker på hur jag ska göra, t.ex så har jag delat upp sidorna som följande:

    Huvudsida: Hus i Svergie
    Undersida: Hus i Stockholm
    Undersida: Hus i Malmö

    1- Jag förstår att varje artikel jag skriver ska relatera till rätt kategori, men på huvudsidan har jag möjligheten att lägga upp "nya artiklar", dvs där en liten bit av de nya artiklarna syns och man kan klicka sig vidare till rätt kategori. Ska jag skippa detta och endast ha texten som är relevant till huvudsidan dvs "Hus i Sverige"?

    2- Gällande internlänkar, ska jag länka från artiklarna som finns på undersidorna till huvudsidan?

    Uppskattar hjälpen!

  2. #2
    Legendarisks avatar
    Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    225
    Hej Therese,
    Är inte helt hundra att jag förstår dig rätt men jag ska försöka ge ditt ett svar.

    1. Kategorier finns ju där för att göra det lättare att navigera på din sida. Om du exempelvis har en länk i din huvudmeny till kategorin "hus i sverige" så kommer ju alla inlägg som du lagt i den kategorin att visas där.

    Det jag skulle valt att optimera om jag vore dig är de enskilda inläggen. T ex om du skriver ett inlägg om trähus i stockholm och lägger denna i kategorin hus i stockholm, så är det alltså inlägget som du kan optimera mot dina önskade nyckelord.

    Sen kan du alltid optimera själva "kategori" sidan där du alltså ser flödet med inlägg som ligger i den kategorin.

    2. Internlänkar är ju alltid bra. Jag kan inte svara på hur stor inverkan det har på SEO. Men för egen del så brukar jag använda internlänkar för att länka till relevanta inlägg på en sida och alltså inte enbart i SEO syfte.

    Hoppas jag gav dig några svar åtminstone.

    Lycka till
    Ni följer mig via min Blogg: www.legendarisk.nu

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Perfekta texten?
    Av McDavid i forum Sökordsanalys
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2012-06-19, 11:25
  2. Wordpress blogg på HTML sida?
    Av PeterGron i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-24, 17:25
  3. Dela upp inlänk
    Av Craxen i forum Länkbygge
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 20:50
  4. dela kontor med andra seo's
    Av KarlKanin i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-01, 19:37
  5. phpLD och wordpress på samma sida?
    Av Marcin i forum Kataloger
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 22:49