Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 36 av 36

Googles nya EMD Update

  1. #31
    Jones111s avatar
    Jones111 Jones111 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    22
    EMD uppdateringen var inte den enda som gjordes. Panda slog till samtidigt:
    "Matt Cutts told me this is a fairly major update to the Panda algorithm affecting 2.4% of search queries. More on this tomorrow.
    The number of complaints and com"
    http://www.seroundtable.com/google-t...tes-15782.html

  2. #32
    mindphasers avatar
    mindphaser mindphaser är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    54
    Ja, och bortsett från Panda uppdateringen som kom någon dag innan EMD uppdateringen så släpper ju Google omkring 500 årliga uppdateringar till sin ranking algoritm, något som medför i genomsnitt 1-2 dagliga förändringar. Se Cutts kommerntarer här: https://twitter.com/mattcutts/status/252484514486575104

    Eftersom väldigt många kvalitativa sajter tycks ha drabbats hårt sista tiden så kan man spekulera lite i de negativa aspekterna av dessa uppdateringarna av algoritmen. En risk som jag ser är ju att färre webmasters vill satsa på att bygga några riktigt bra sajter och hellre producerar många sajter av lägre kvalitet. Detta för att skydda sig vid nya uppdateringar. Vad jag förstått som finns det gott om EMDs av låg kvalitet som ligger kvar med bra positioner och många rapporter om seriösa sajter som åkt på rejält med stryk. Följden blir ju (eventuellt) att fler människor bygger sajter som låg kvalitet vilket kan bidra till mer skräp i sökresultaten, som en sidoeffekt av Googles försök till att städa upp....

    Lite mer läsning:

    http://www.warriorforum.com/adsense-...appy-emds.html
    http://www.inbound.co.uk/blog/googles-collateral-update
    Driver kvällstid Eversoft AB samt SEO labbet

  3. #33
    gelkis avatar
    gelki gelki är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Sävedalen
    Inlägg
    141
    Ja jag märkte det på några av mina kvalitativa sajter att det är något som inte står rätt till. Intressant teori om att man ska behöva byta till fler skit sajter för att inte åka på en smäll. Jag tror faktiskt inte på det. Det är ju inte så att Google på något sätt inte tänkt igenom konsekvenserna av uppdateringar och inbjuder till fler sajter av låg kvalitet. Nej tvärtom. Men den som lever får se. Det är bara att fortsätta att testa med olika projekt. :-))

  4. #34
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Jag har sett oväntade drops som jag inte förväntade mig på två EMDs. En på bara två placeringar och den andra på 20+.

    Det komiska är att jag har EMDs som ligger #1 med uselt innehåll och 3-4 undersidor men de rör sig inte ur fläcken.

    Jag har svårt att dra några vettiga slutsatser än men jag har svårt att tro att Pandan påverkat mina fall.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  5. #35
    Captain Thailands avatar
    Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Koh Samui, Thailand
    Inlägg
    116
    Hej,

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Eriksson Visa inlägg
    Det komiska är att jag har EMDs som ligger #1 med uselt innehåll och 3-4 undersidor men de rör sig inte ur fläcken.
    Exakt samma fenomen har jag observerat med ett antal egna "EMD-sajter" som jag inte har uppdaterat på länge (och med relativt tunt innehåll). De behåller sin första eller andraplats på rätt attraktiva nyckelfraser i SERP.

    Ironiskt.
    Kohsamui.org | Kohsamui.nu | Thai.nu | Bangkok.nu

  6. #36
    NewYorks avatar
    NewYork NewYork är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2012
    Inlägg
    15
    Citat Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
    Hej,



    Exakt samma fenomen har jag observerat med ett antal egna "EMD-sajter" som jag inte har uppdaterat på länge (och med relativt tunt innehåll). De behåller sin första eller andraplats på rätt attraktiva nyckelfraser i SERP.

    Ironiskt.
    Samma här...

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Pr update mars-april 2009
    Av pokerlife i forum PageRank
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-02, 17:18
  2. Ang googles PR
    Av Totte i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 17:21
  3. PR Update
    Av Erik i forum PageRank
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 15:35
  4. Googles?
    Av Elvis i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 16:27
  5. Oktober Update
    Av nfinland i forum Google
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-10-24, 17:49