Resultat 1 till 4 av 4

Snabba upp din hemsida

  1. #1
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Kom över en sida på inbound.org nyss om mod_pagespeed. Verkar vara en bra idé att kika på och testa tror jag. Artikeln är skriven på engelska:

    http://googlewebmastercentral.blogsp...speed-now.html

    http://youtu.be/6uCAdQSHhmA

  2. #2
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Jag kollade lite på detta för två år sen då det först kom ut. Jag tror det är en helt okej grej för att krama ur det sista ur din server. Men det finns en uppsjö av saker som man kan titta på som kommer att hjälpa dig bättre.

    På serversidan bör du bland annat ha Varnish och APC installerat. Du bör också se till att din kod inte är dumt skrivet. (Jag går inte in på detta eftersom är ett allt för brett ämne).

    För att snabba upp sidladdningen för dina klienter så finns det massa trix. Du bör bland annat se över hur många TCP request du har mellan din klient och din server. Du bör också titta på klientcache och komprimering. Firefox pluginen ySlow eller PageSpeed hjälper dig att hitta det allvarligaste.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  3. #3
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Jag funderade på en sak, hur är det om man har betald host hos till exempel loopia, one.com eller så. Är inte denna lösningen riktigt bra då? Och självklart som du skriver att man har komprimerad och bra skriven kod också.

    Sen ska man ju helt använda typ GtMetrix eller Google PageSpeedTest så ofta man kan, speciellt om man har dynamiska hemsidor där det händer mycket med bilder osv.

  4. #4
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Citat Ursprungligen postat av Micke Visa inlägg
    Jag funderade på en sak, hur är det om man har betald host hos till exempel loopia, one.com eller så. Är inte denna lösningen riktigt bra då? Och självklart som du skriver att man har komprimerad och bra skriven kod också.
    Om du har betald host så är mod_pagespeed inget för dig. mod_pagespeed är en modul som system admin laddar in i servern.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Snabba upp din sida
    Av mazada i forum SEO-verktyg
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 20:39
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-06-24, 16:54
  3. Lite snabba frågor!
    Av Henrik i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 10:15
  4. Två snabba frågor angående "optimala URL:er"
    Av mattiasjarnhall i forum URL-omskrivning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 11:26