Resultat 1 till 2 av 2

Angående olika ip nummer

  1. #1
    Slinjens avatar
    Slinjen Slinjen är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    2
    Hej!

    Detta har tagits upp förut men jag tänkte fråga lite mer specifikt angående just loopia.

    Jag har i dagsläget loopia och citynetwork som webhotell, på citynetwork har alla domäner samma ip, dock har loopia olika ip nummer beroende på vilken server man hamnar på med just den domänen.
    Min fråga är alltså är detta bättre om man tänker utifrån länkbygge? Eller genomskådas det av google att alla ip nummer ändå ägs av loopia?

    Sen har jag även en annan fråga, det pratas en del om att google märker av om man har samma whois på samtliga domäner, är det då bättre att regga ett konto på tex ett aktiebolag, ett annat på en enskild firma och ett tredje som privatperson? jag antar att dom inte går in i svenska bolagsverket och kollar vem som äger ett visst AB osv.

    Tacksam för svar.
    Senaste hemsidan:
    Fasadrenovering

  2. #2
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Citat Ursprungligen postat av Slinjen Visa inlägg
    Hej!

    Jag har i dagsläget loopia och citynetwork som webhotell, på citynetwork har alla domäner samma ip, dock har loopia olika ip nummer beroende på vilken server man hamnar på med just den domänen.
    Min fråga är alltså är detta bättre om man tänker utifrån länkbygge? Eller genomskådas det av google att alla ip nummer ändå ägs av loopia?
    Det är viktigare att ha domänerna på olika C-klassade nät om du kommer upp i ett större antal sajter. Men upp till 10-12st från samma IP ska inte vara några problem. Sen finns det många andra faktorer som du ska tänka på för att inte skapa en röd tråd för G att följa, men dem har du säkert redan koll på?

    Om du BARA har ett dussintal sajter från ett och samma IP# som pekar till moneysite.se och inte har några andra länkar så ser det lite mysko ut även för det mänskliga ögat. Blanda ut och gör det naturligt.

    Sen har jag även en annan fråga, det pratas en del om att google märker av om man har samma whois på samtliga domäner, är det då bättre att regga ett konto på tex ett aktiebolag, ett annat på en enskild firma och ett tredje som privatperson? jag antar att dom inte går in i svenska bolagsverket och kollar vem som äger ett visst AB osv.
    Det beror på vilken TLD du har, har du .net t.ex så ser G allt. Är det .SE så ser man mycket mindre men det som torde vara viktigast är kontakt-ID och DNS, därefter creation date osv. Varken Google eller du får göra massuppslagningar på domäner hos .SE för att tex utröna vem som ligger bakom Kontakt-ID:t, och vi får anta att G åtminstone följer ett lands lagar. Du får olika Kontakt-ID beroende på vilken registrar du använder, men givetvis kan du ha olika företag att regga domänerna på. Se bara till att kontaktperson är olika för resp domän, IT-ansvarig, IT-chef, etc. Sen kan man även titta på olika utländska registrarer som ersätter alla uppgifter med sina egna.
    Tacksam för svar.
    Senast redigerat av SEOJonas den 2012-10-13 klockan 13:51.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. IP-nummer och egna sidor
    Av OliverLindman i forum Optimering
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-09-28, 15:54
  2. Nummer i domännamn
    Av Johnz i forum Domänen
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-04, 13:46
  3. Definition av regel nummer 6
    Av Patrik Berggren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-22, 00:06
  4. PHP-länkar med id-nummer
    Av Jimmy i forum Länkbygge
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 08:40
  5. Se efter IP nummer på dina länkar.
    Av Marcus Westberg i forum SEO-verktyg
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-08-13, 18:21