Resultat 1 till 13 av 13

Lurad av hitta.se?

  1. #1
    Klickarns avatar
    Klickarn Klickarn är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    1
    Hejsan!

    Jag är i konflikt med sökkatalogen hitta.se just nu av anledningen att de rapporterat felaktig statistik till en av mina klienter som jag hjälper med marknadsföring. Säljaren från hitta.se som heter John Doe har levererat statistikrapporter avseende trafik från hitta.se till min klients hemsida, men vid kontroll via tredjepartsverktyg (analytics) har det visat sig att siffrorna är tagna helt ur luften.

    Är det någon som har lite feedback på vad man kan göra i en sån här situation? Är det representanten John som friserar siffrorna på egen hand eller har hela bolaget för vana att rapportera felaktig statistk för att förbättra sin förutsättningar för att råna en på mer pengar?

    Tacksam för all informaton som ni kan tänkas bära på. Sjukt trist att en så stor aktör med en så välfungerande produkt skall behöva ta till blåsningsmetoder.
    Senast redigerat av Tobias Nyholm den 2012-10-14 klockan 15:34. Anledning: Regel 2, Säljarens namn behöver inte stå här

  2. #2
    introstands avatar
    introstand introstand är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    31
    Jag vet inte och har inte hört talas om just det du frågar efter, att de snyggar till siffrorna.
    Men det stämmer bra överens med den bild jag fått av företaget efter att ha varit i kontakt med deras säljare vid införsäljning. De ger ett helt fantastiskt oseriöst intryck!

  3. #3
    Captain Thailands avatar
    Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Koh Samui, Thailand
    Inlägg
    116
    Hej,

    Citat Ursprungligen postat av Klickarn Visa inlägg
    Hejsan!

    Jag är i konflikt med sökkatalogen hitta.se just nu av anledningen att de rapporterat felaktig statistik till en av mina klienter som jag hjälper med marknadsföring. Säljaren från hitta.se som heter John Doe har levererat statistikrapporter avseende trafik från hitta.se till min klients hemsida, men vid kontroll via tredjepartsverktyg (analytics) har det visat sig att siffrorna är tagna helt ur luften.

    Är det någon som har lite feedback på vad man kan göra i en sån här situation? Är det representanten John som friserar siffrorna på egen hand eller har hela bolaget för vana att rapportera felaktig statistk för att förbättra sin förutsättningar för att råna en på mer pengar?

    Tacksam för all informaton som ni kan tänkas bära på. Sjukt trist att en så stor aktör med en så välfungerande produkt skall behöva ta till blåsningsmetoder.
    Om detta kan verifieras är det väl nästan läge att kontakta medierna?! Att säljare överdriver är väl ingen nyhet, men att de fabricerar statistik är ju nästan att betrakta som bedrägeri.
    Kohsamui.org | Kohsamui.nu | Thai.nu | Bangkok.nu

  4. #4
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Tycker att du bör vända dig till företaget i detta fallet. Om de försvarar säljaren när du har skickat in dina bevis så är det väl inte mycket att snacka om, då är det ju bedrägeri. Då är det bara att gå vidare med fallet.

  5. #5
    Captain Thailands avatar
    Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Koh Samui, Thailand
    Inlägg
    116
    Hej,

    Citat Ursprungligen postat av Niklas Aronsson Visa inlägg
    Tycker att du bör vända dig till företaget i detta fallet. Om de försvarar säljaren när du har skickat in dina bevis så är det väl inte mycket att snacka om, då är det ju bedrägeri. Då är det bara att gå vidare med fallet.
    Det låter förvisso vettigt. Trots allt kan ju vara på individnivå som det brustit.
    Kohsamui.org | Kohsamui.nu | Thai.nu | Bangkok.nu

  6. #6
    Legendarisks avatar
    Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    225
    Vad vill de i sin tur sälja till din klient?
    Ni följer mig via min Blogg: www.legendarisk.nu

  7. #7
    Louise Barnekows avatar
    Louise Barnekow Louise Barnekow är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    1
    Citat Ursprungligen postat av Klickarn Visa inlägg
    Hejsan!

    Jag är i konflikt med sökkatalogen hitta.se just nu av anledningen att de rapporterat felaktig statistik till en av mina klienter som jag hjälper med marknadsföring. Säljaren från hitta.se som heter John Doe har levererat statistikrapporter avseende trafik från hitta.se till min klients hemsida, men vid kontroll via tredjepartsverktyg (analytics) har det visat sig att siffrorna är tagna helt ur luften.

    Är det någon som har lite feedback på vad man kan göra i en sån här situation? Är det representanten John som friserar siffrorna på egen hand eller har hela bolaget för vana att rapportera felaktig statistk för att förbättra sin förutsättningar för att råna en på mer pengar?

    Tacksam för all informaton som ni kan tänkas bära på. Sjukt trist att en så stor aktör med en så välfungerande produkt skall behöva ta till blåsningsmetoder.
    Hej Klickarn,

    Jag förstår av ditt inlägg att du anser att den statistikrapport du fått inte överensstämmer med andra sökverktyg du använder.

    För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa möjliga sätt att komma tillrätta med detta så kan du höra av dig till mig på [email protected], eller 070-991 80 91.

    Vänliga hälsningar
    Louise Barnekow, ansvarig för kommersiella produkter på hitta.se

  8. #8
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Snyggt! Hoppas att kontakten med Louise löser problemet för din kund Klickarn. Har inga personliga erfarenheter av deras tjänster, men jag gillar alltid när företag bemöter kritik så här.

  9. #9
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Jag håller med Niklas.

    Klickarn: Återkom gärna hit och berätta hur/om det löste sig med Louise.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  10. #10
    Wheys avatar
    Whey Whey är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    63
    Jag blir nyfiken på deras förklaring, för i svaret från Louise ges utrymme för att det är kundens åsikter om ett sakligt förhållande när det snarare borde vara kundtjänstens funderingar kring belagda skillnader.

    Kanske finns det flera verktyg att verifiera det verkliga antalet med. något som du inte behöver säga till Hitta men som kan överraska dem om de försöker med något kvasitekniskt bull...

  11. #11
    gelkis avatar
    gelki gelki är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Sävedalen
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
    Hej,



    Om detta kan verifieras är det väl nästan läge att kontakta medierna?! Att säljare överdriver är väl ingen nyhet, men att de fabricerar statistik är ju nästan att betrakta som bedrägeri.
    JAg har noga följt både hitta eniro media update samt Metro. JAg rekommenderar iallfall inte några av mina klienter dessa företag då det är helt enkelt inte värt pengarna utan att gå in pådetaljerna.

  12. #12
    sökoptimerings avatar
    sökoptimering sökoptimering är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    102
    Jag har en tidigare kollega som jobbat där och berättat för mig att det hittar på oftast eller överdriver trafiken.
    Råder alla att inte välja hitta.se utan istället köra mera på adwords eller den organiska sökningen.
    Testar just nu olika projekt inom Tictail

  13. #13
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Jag låser denna tråd tillsvidare. Den tycks bara locka till sig spam.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. hitta.se?
    Av rays i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-31, 10:20
  2. Lurad
    Av dexter i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-08-02, 02:00
  3. Eniro vs Hitta.se ??
    Av Bobcat i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-12, 21:35
  4. Hitta verktyg för att hitta rätt domän.
    Av Björn R i forum SEO-verktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 20:51
  5. Att hitta nya inlänkar
    Av hans99 i forum Länkbygge
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-09, 14:20