Resultat 1 till 5 av 5

Ska bygga ny webbshop, hur ska jag tänka?

  1. #1
    Clublushs avatar
    Clublush Clublush är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    1
    Hej,
    Jag har i många år tänkt att starta en egen webbshop om smink. Nu är det små detaljer kvar innan jag sätter igång.
    Jag har ganska bra kunskaper om SEO. Kan grundkunskaperna om att följa Googles riktlinjer. Men hur är det med webbshopsoptimering? Behöver riktigt bra tips på hur man bygger en.
    Vad är det viktigaste man ska tänka på? Vad gör andra för fel och vad kan jag göra bättre?

    Mvh
    Lina A

  2. #2
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Wow, mycket frågor på en gång hehe. Men titta in på denna tråden som är under forumet för just e-handel så kanske du får en del av dina frågor besvarade: http://www.seo-forum.se/showthread.php?t=8460

    har du fler frågor så är det bara att skriva i forumet.

    /Micke

  3. #3
    Slavicas avatar
    Slavica Slavica är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    17
    Hej, Hej,

    Om du tänker på optimeringen, först och främst måste du undersöka vad är det man letar efter och vad är det som du kan erbjuda. Du kan väl använda olika google tools att checka det. Din sida måste vara lätt att navigera och kategorierna måste vara klart definierade. Också kolla hur de andra butikerna gör. Det är bra för början.

  4. #4
    gelkis avatar
    gelki gelki är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Sävedalen
    Inlägg
    141
    Se till att ha unik text på varje produkt. Skriv inte som jag har sett av typen: Här hitttar du blabla... och avslutat med -snabba leveranser och fri frakt! Och däremallen skriver man 2 ord som t.e.x Halsband för män. Så forma rätt din title, description, 5-7 key words. Skapa title med sökord som de facto eftersöks och inte med ord som det söks 100 gånger per månad i Sverige för. Väldigt noga är det också att dina kategorier är väl förberedda och beskrivna. Håll allt rent, snyggt, få färger. Koncenterar din på texter, budskap(för konvertering). Har du ett prisfält se till att göra den fet röd. Vet inte hur många gånger jag experimenterat med detta med en enorm boost på konvertering. Som sagt det finns erormt mycket att tänka på så hasta fram långsamt och kategoriskt.
    Och lycka till!

  5. #5
    Slavicas avatar
    Slavica Slavica är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    17
    Som Gelki sa:"Så forma rätt din title, description, 5-7 key words." - många rekommenderar 60 tecken i titel, upp till 150 i description.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Val av webbshop
    Av Trym i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-08, 01:36
  2. Hjälp m Webbshop och optimering
    Av Freddan i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-08-08, 12:53
  3. Vad bör man tänka på när man låter bygga..
    Av SimonSay i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-22, 14:28
  4. Optimering webbshop - vitvaror
    Av Jan Sandahl i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 14:12
  5. Hur bygga sitemap till stor webbshop?
    Av freakalis i forum Länkbygge
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 03:53