Jag har använt Webbhosting.nu i några år och det har oftast fungerat ganska bra, ända fram till nu vill säga. När jag besökte en av mina sajter för någon vecka sedan blev jag plötsligt skickad till ett översättningsföretags webbplats, men det skedde bara när jag använde min Linuxdator, inte Windows.

Översättningsföretaget som fick mina besökare går dessutom att spåra till Webbhosting.nu via företagsregistret på 121.nu. Därför har jag nu flyttat till ett nytt webbhotell. Statistiken visar att antalet besökare har ökat med 117% om man jämför veckan före flytten med veckan efter.

Sedan upptäckte jag en annan underlig sak. När senaste fakturan från Webbhosting.nu kom upptäckte jag att tio betalade dagar hade försvunnit, dvs fakturadatumet hade tidigarelagts med tio dagar. Svaret jag fick från Webbhosting.nu var: "Det beror på att vi behöver ha lite mer tid så vi hinner med eventuella påminnelser innan domänen avaktiveras."

Nu gällde bara webbhotellet för min del, och inte domänen, så det svaret förstår jag inte alls. Men även om det hade gällt domänen tar väl inte ett seriöst webbhotell bort tio redan betalade dagar som därmed blir dubbelfakturerade?