Resultat 1 till 11 av 11

Blogg köpes

  1. #1
    Eric Balcks avatar
    Eric Balck Eric Balck är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    5
    Sälja blogg?

    Jag är intresserad av att köpa inaktiva bloggar. Bloggen bör innehålla minst ca 50 blogginlägg, helst fler.

    Om du ändå inte tänkt skriva mer i din blogg och den bara ligger och samlar damm på nätet så kan jag köpa den och fortsätta aktiviteten på den. Självklart kan du ta bort all personlig information innan du säljer bloggen.

    Så om du kan tänka dig att sälja din blogg, hör av dig till mig via pm.

    PS. Det spelar ingen roll vad bloggen handlar om, dock ej xxx eller gambling. Det ska vara rumsrent innehåll.

  2. #2
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296

  3. #3
    Eric Balcks avatar
    Eric Balck Eric Balck är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    5
    Budget totalt för projektet är ca 3000kr men säg att denna budget skall fördelas på en handfull olika bloggar. Jag tänker mig en köpesumma som baseras på någonstans runt 0,5-1kr per inlägg i aktuell blogg.

  4. #4
    Legendarisks avatar
    Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    225
    Så det är enbart själva inläggen du värdesätter? Inte styrka i bloggen i form av inlänkar osv?
    Ni följer mig via min Blogg: www.legendarisk.nu

  5. #5
    Eric Balcks avatar
    Eric Balck Eric Balck är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    5
    Absolut, men det brukar ofta hänga ihop med antal inlägg..

  6. #6
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Citat Ursprungligen postat av Eric Balck Visa inlägg
    Budget totalt för projektet är ca 3000kr men säg att denna budget skall fördelas på en handfull olika bloggar. Jag tänker mig en köpesumma som baseras på någonstans runt 0,5-1kr per inlägg i aktuell blogg.
    Får man fråga hur du kom fram till den värderingen? Finns det verkligen folk som kan SEO som säljer en riktig blogg med 50-100 inlägg för en femtiolapp?

  7. #7
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Citat Ursprungligen postat av Eric Balck Visa inlägg
    Budget totalt för projektet är ca 3000kr men säg att denna budget skall fördelas på en handfull olika bloggar. Jag tänker mig en köpesumma som baseras på någonstans runt 0,5-1kr per inlägg i aktuell blogg.
    Det svider att säga det, men måste ändå. Du får räkna med att betala någonstans mellan 3 - 6.000 kr för en blogg som du beskriver som är optimerad bra. Annars är det ju lätt att slänga upp en blogg på 50-100 inlägg om den bara ska kosta 50:-, då kan du inte ha större krav på styrka, inlänkar, placering i serp osv.

    jag skulle kunna ordna det där på ett fåral dagar, då inklusive domän och webbhotell . Men då blir dem inte optimerade what so ever (det tar lite längre tid och kostar en aning mer än 50:-).

    Jag får önska dig en lycka till

    /Micke

  8. #8
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Din värdering är uppåt väggarna tyvärr, fast vem vet, kanske har du fått napp. Jag är dock tveksam till att någon säljer av en blogg med så lågt pris per inlägg.
    Du kanske borde kolla om du kan snappa några domäner med ålder för pengarna.

    Lycka till

  9. #9
    Eric Balcks avatar
    Eric Balck Eric Balck är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    5
    Tack för era kommentarer. Det är dock inte i egenskap av att tjäna pengar eller bygga länkkraft jag vill köpa bloggen. Alltså behöver den inte vara seo-optimerad, ha inlänkar etc. Den kan vara hur amatörmässig som helst. Bara den har unikt och "handskrivet" content. Om den handlar om hästar, matlagning, fågelskådning eller vad som helst är också irrelevant.

    Antar dock att det här forumet kanske inte är optimalt att finna just den typen av amatörbloggar

  10. #10
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Så tror jag inte det är, jag själv sitter på ett 20-tal sådana halvkassa bloggar och tror nog att de flesta här på forumet har ett gäng sådana. Det alla reagerar på är själva värderingen , det är liksom inte värt besväret att ens sätta igång nån process med domain transfer, backuppa databasen mm för ett par hundringar.

  11. #11
    Eric Balcks avatar
    Eric Balck Eric Balck är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    5
    Jag tänker att en typisk blogg jag är ute efter har ca 300 inlägg så då blir det 300kr. Sen gissar jag att folk har bloggen på ett konto på typ blogg.se eller blogger.com eller liknande och då är det inga domäner, databaser eller liknande som behöver flyttas, bara anv och lösenord till kontot.

    Du har helt rätt i att det inte är värt besväret om det gäller en egen domän, det är inte vad jag är ute efter.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-04-11, 14:54
  2. blogg.mysite.com eller mysite.com/blogg
    Av adamsdotter i forum Domänen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-01, 13:50
  3. Ny blogg
    Av Peder Molin i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 17:58
  4. Blogg i ASP?
    Av Marcin i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 09:07
  5. Blogg
    Av Tina Isola i forum Övrigt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 10:51