Resultat 1 till 3 av 3

Ska blogginlägg ha helt unika titlar?

  1. #1
    brumbos avatar
    brumbo brumbo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    2
    Hej,

    jag har en blogg sedan ett par månader tillbaka. Jag har läst en hel del SEO under den här tiden.

    Nu är det så att jag har skrivit en artikel-serie som har formen "A B C: unik text".
    Alltså tre nyckelord som står som inledning på varje rubrik som har med artikel-serien att göra. Detta är ju för att göra det enklare för mina läsare. Men jag har förstått att Google hellre vill att man skriver så unika rubriker som möjligt på varje inlägg.

    Vad har ni för erfarenhet av detta? Kommer jag att tjäna på att skriva helt unika rubriker på mina inlägg med fokus på olika nyckelord? Och kanske även fokusera på ett nyckelord för varje inläggsrubrik?

    Det är en hel del rubriker jag skrivit som behöver ändras. Jag vill helst inte göra ändringen om det inte gynnar mig nämnvärt, eftersom rubrikerna är bra för läsarna nu.

    Väldigt tacksam för svar,

    Tommy

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Det är inga problem alls. Det är det naturliga sättet att visa att artikeln är en del i en serie.

    Om något, så tänk på att inte skriva för långa titlar, speciellt om du har det här formatet, så att den unika delen av titeln inte syns i Google. Annars är det bara att köra på.

  3. #3
    brumbos avatar
    brumbo brumbo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    2
    Så jag behöver inte oroa mig för "Keyword cannabilization" som jag har läst en del om? De olika blogginläggen tävlar väl om samma nyckelord? Om varje rubrik istället är unik så tävlar väl varje inlägg om olika nyckelord. Vilket leder till att jag har fler sidor som kan generera trafik istället för att de i googles ögon ser likadan ut, och google väljer ut en?

    Är det även mer sannolikt att blogginlägg med samma nyckelord hamnar i Googles supplementary index?

    Om det nu går lika bra att skriva samma nyckelord i flera olika inlägg....är det då bättra att lägga den delen som är samma sist, då den första delen i rubriken har mer betydelse?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Förslag på att ta bort titlar på forumet
    Av Erik Bergman i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-01-30, 13:05
  2. Fråga om duplicate titlar och metataggar
    Av martin_164 i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 17:34
  3. Konstigheter med titlar
    Av Bernt Johansson i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-23, 11:39
  4. Problem med sidor och titlar (wordpress)
    Av godpuppet i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 00:46
  5. Långa titlar fungerar
    Av Urban G i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-05, 23:45