Resultat 1 till 4 av 4

Hur väl har jag lyckats så långt?

  1. #1
    Tryms avatar
    Trym Trym är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    38
    Hej!
    Skulle behöva tips på hur jag kan gå vidare med arbetet med sidan beve.se/ !

    Om någon känner sig manad tar jag emot feedback och kritik med öppna armar!

    Tack på förhand!
    Senast redigerat av Trym den 2012-11-25 klockan 00:27.

  2. #2
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Hallå Trym, jag gjorde en snabbtitt och direkt ser jag att du bör skriva metabeskrivning i 9 av dina sidor. Alla era H1'or kan ses som tråkiga, skriv mer där och lägg gärna in 2 av era vikiga sökord där (OBS, helt unika för varje sida), som er startsida, den har en perfekt H1'a enligt mig.

    Vidare hade nog jag personligen utökat textvolymen lite på varje sida, H2.or är att föredra men inget måste enligt min mening, dock har du redan börjat använda dessa, så då tycker jag att du bör fortsätta med det. Vissa bilder har dåliga bildtexter eller inga alls, titta även på detta. Kom då ihåg att du ska beskriva bilden bra, inte bara skriva vad det är. Tänk även här på unikt innehåll.

    För övrigt tycker jag du ska koncentrera dig mer på Off-page också, titta på vilka sökord ni ska ha och jobba på det.

    /Micke

  3. #3
    Tryms avatar
    Trym Trym är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    38
    Hej Micke!
    Stort tack för att du tagit dig tid!

    Jag använder WordPress SEO pluginnen, där har jag fyllt i metadescriptions på alla sidor jag vill ska ranka (såg just att jag missat prefabmontage), var det tillfälligtvis den du kollade för metadec?

    Angående "tråkiga" h1 rubriker, just nu är det bara keywordet i sig, du menar att det bör byggas ut: "Putsning - Av såväl inner som ytterväggar" istället för "Putsning"?

    Som rubriker i texten, just nu har jag en unik H1a per undersida (ex. "Fasadrenovering"), underrubrikerna i texten kör jag som h4, är det här du menar att jag bör fortsätta med h2or som jag använder på förstasidan där det nu är 1 st h1 och 4 st h2?

    Bildtexterna ska jag helt klart fixa! Kommer även nytt bildmaterial som ska infogas i texterna här och var.
    Återigen, stort tack Micke, + i rykte som tack för genomgången!

  4. #4
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Citat Ursprungligen postat av Trym Visa inlägg
    Hej Micke!
    Stort tack för att du tagit dig tid!

    Jag använder WordPress SEO pluginnen, där har jag fyllt i metadescriptions på alla sidor jag vill ska ranka (såg just att jag missat prefabmontage), var det tillfälligtvis den du kollade för metadec?

    Angående "tråkiga" h1 rubriker, just nu är det bara keywordet i sig, du menar att det bör byggas ut: "Putsning - Av såväl inner som ytterväggar" istället för "Putsning"?

    Som rubriker i texten, just nu har jag en unik H1a per undersida (ex. "Fasadrenovering"), underrubrikerna i texten kör jag som h4, är det här du menar att jag bör fortsätta med h2or som jag använder på förstasidan där det nu är 1 st h1 och 4 st h2?

    Bildtexterna ska jag helt klart fixa! Kommer även nytt bildmaterial som ska infogas i texterna här och var.
    Återigen, stort tack Micke, + i rykte som tack för genomgången!
    Jag tog bara en snabbtitt på din sida, vad jag såg så saknades metadec på 9 av alla sidorna, men ser du bara en som saknar det så ändra den iaf. Titta igenom alla och se om det är något som saknas på den fronten.

    Jo byt ut dina rubriker precis så du beskrev, där kan jag inte hjälpa dig mer än så i och med att du kan din sida bäst. Men det du skrev nu verkar ju bra. Tänk på att den bör inte överskrida 40 tecken (mellanslag inkluderat).

    Ja du ska fortsätta med H2'or.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hur långt kommer jag på några tusenlappar?
    Av mattiasjarnhall i forum Optimering
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-03, 14:54
  2. Någon lyckats med Facebook?
    Av NBT i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 11:14