Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 91 till 98 av 98

Nu ska vi testa hur idn domäner håller sig

  1. #91
    Virres avatar
    Virre Virre är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    33
    Okej förstår nu vad du menar. De flesta kataloger använder phpLD som inte stöder åäö som standard. Men skapar du dina egna länkar på dina egna sajter så finns det inget som hindrar dig från att använda åäö. Är som sagt vissa script som inte använder "rätt" teckentabell. (browsers och google förstår i dagsläget hur de ska tolka åäö)

  2. #92
    Maria Ss avatar
    Maria S Maria S är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    106
    Citat Ursprungligen postat av Virre
    Gör en fil som heter .htaccess och skriv den här raden i filen:

    Redirect 301 / www. lånakuten.se/

    Lägg sedan filen i rooten (längst ner där du lägger index.html och de andra filerna för hemsidan)

    Det bör fungera och gör det inte det så är det bara att ta bort .htaccess-filen igen.

    Sen förstår jag inte vad du menar med att det inte går att länka?
    <a href="http://www.lånakuten.se/">Lånakuten</a>
    eller?
    En liten dum fråga till bara. Är det inte xn--lnakuten-9za som ska sättas i .htaccess-filen då det är den som rankar PR4 och den andra 0.
    Jag har förstått att man flyttar över rank och länkar iochmed en sådan fil, men blir det, enligt din beskrivning, lånakuten som anges som huvuddomän eller xn--lnakuten-9za?
    Senast redigerat av Urban G den 2008-08-08 klockan 21:48.

  3. #93
    Virres avatar
    Virre Virre är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    33
    Nej. Framför domänen står det ett / som är din nuvarande adress. IDN adressen visar att det är den adressen som du har flyttat till från / och vill därför ha länkkraften dit.

  4. #94
    Maria Ss avatar
    Maria S Maria S är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    106
    Jag testade att lägga den där filen .htaccess i rooten på en annan domän, men då kom det upp en errorpage med fel 403:14?

  5. #95
    Maria Ss avatar
    Maria S Maria S är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    106
    Citat Ursprungligen postat av Virre
    Nej. Framför domänen står det ett / som är din nuvarande adress. IDN adressen visar att det är den adressen som du har flyttat till från / och vill därför ha länkkraften dit.
    Efter en googlande verkar det som att man INTE kan göra en 301 redirect på IDN-domän då htaccess INTE kan hantera åäö

  6. #96
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Citat Ursprungligen postat av Lånakuten
    Efter en googlande verkar det som att man INTE kan göra en 301 redirect på IDN-domän då htaccess INTE kan hantera åäö
    Jag har aldrig behövt göra en redirect av IDN-domänen. De program som kan hantera IDN-domäner fixar domänen själva och de som inte kan hantera dem använder den andra versionen av domänen.

  7. #97
    Maria Ss avatar
    Maria S Maria S är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    106
    Jo, men det var inte mitt problem. Problemet är att Google räknar den som 2 olika domäner och den ena har fått PR4 men den andra PR0, kanske även räknas som duplicate content med 2 olika adresser, därav vill jag "slå ihop dem"

  8. #98
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Citat Ursprungligen postat av Lånakuten
    Jo, men det var inte mitt problem. Problemet är att Google räknar den som 2 olika domäner och den ena har fått PR4 men den andra PR0, kanske även räknas som duplicate content med 2 olika adresser, därav vill jag "slå ihop dem"
    Det tar ett tag men Google fixar även det. Min miljöbil's sida är registrerad som xn--miljbil-d1a.info i Google's alla verktyg men efter ett år nu så verkar de fått kläm på att sidan heter miljöbil.info och indexering och verktygen har börjat bli mer och mer korrekta. Kommer nog ta Google ytterliggare några år innan allt fungerar tillfredsställande.

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Värdet av gamla domäner utan aktivitet
    Av Niklas i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-01-23, 09:29
  2. OpenLD
    Av latehorn i forum Kataloger
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 12:13
  3. PR toolbar håller på att exporteras
    Av Jim Westergren i forum PageRank
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2007-04-22, 02:01
  4. Testa dina SEO kunskaper!
    Av Marcus Westberg i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-23, 23:23
  5. Verktyg för att kontrolera utgående domäner
    Av Magnus-SEO i forum SEO-verktyg
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-22, 16:40