Resultat 1 till 7 av 7

Mailhantering

  1. #1
    davoouds avatar
    davooud davooud är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    8
    Hej,

    Har en fundering kring hur ni som driver ett antal siter (typ 10+) gör med mailhanteringen.

    Jag har idag ett antal siter inom en mängd områden som samtliga får en del mail från besökare i form av frågor, förfrågningar om annonsering etc. Eftersom jag vill svara med den adress de är skickade till så använder jag idag webmailen på de olika webbhotell jag använder och måste således gå in och kontrollera respektive mailkonto om det finns nya mail. Detta är väldigt omständigt och tidskrävande. Speciellt om det tillkommer fler nya sidor och därmed mailkonton.

    Hur har ni löst detta? Jag vill så långt möjligt slippa köra det via lokal mailklient typ Outlook. Finns kanske någon molnlösning som är effektiv? Perfekt om det även är enkelt att kunna hämta/skriva/skicka via min mobil (iPhone).

  2. #2
    AndersIvars avatar
    AndersIvar AndersIvar är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    207
    Jag har slagit ihop allt och svarar från en och samma adress oavsett vart mejlet kommer. Men vill du prompt köra med svar från varje enskilt konto hade jag lagt en vidarebefordring av alla mailkonton till ETT konto som jag bevakade och då logga in på det aktuella kontot och svara.

  3. #3
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Jag hade också likt bolag som Schibsted som äger blocket, aftonbladet och SvD. typ lite likt grupper idag, tex stureplansgruppen m.m det är rätt vanligt och mailhantering blir väl enklare om man är ensam med flera olika varumärken.

    Annars kan du köra Outlook och enkelt skifta om du vill skicka från ett konto eller ett annat konto med en knapptryckning

  4. #4
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Jag kör allt genom Gmail/Google Apps. Bara att koppla in varje adress, och sätta som standard att svara från mottagaradressen.

  5. #5
    Reachgrounds avatar
    Reachground Reachground är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    45
    Citat Ursprungligen postat av AaronAxelsson Visa inlägg
    Jag kör allt genom Gmail/Google Apps. Bara att koppla in varje adress, och sätta som standard att svara från mottagaradressen.
    Jag gör samma sak. För tillfället bollar jag 5 olika adresser. Det betyder också att jag kan välja vilken mailadress jag ska skicka från om jag skriver ett nytt mail.
    Senast redigerat av Reachground den 2012-11-09 klockan 15:35. Anledning: Vet inte, men det var säkert något

  6. #6
    davoouds avatar
    davooud davooud är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    8
    Tack för input!

    Lutar nog åt att jag kommer använda mig AndersIvars lösning med vidarebefordring av alla inkommande mail till EN adress som jag sen svarar ifrån.

  7. #7
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Håller helt med Aaron och gör så själv + rekommenderar detta till N.nu användare. Här har vi en artikel + video: http://www.egenhemsida.nu/skicka-e-p...an-google-apps
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)