Hej!

Söker efter en webbyrå som vill göra hemsidor åt mindre företag.

Bakgrunden är denna:

Jag håller just nu på och bygger upp en lokal företagssajt för Enköpings Kommun.....(ungefär som alla "stora" kataloger som finns förutom det att jag inte har med de ekonomiska fakta).

Denna katalog ska sedan vara en utgångspunkt för att skapa lite enklare aktiviteter som intresserar allmänheten och det lokala näringslivet i Enköping. Inspirerad av Petter Hedman kommer jag b.l.a att publicera intervjuer med lokala företagare, artiklar om Enköpings utveckling gällande företagsamhet o.s.v.

I denna katalog kan sedan företagare mot en kostnad (investering ) för några hundralappar sedan uppgradera sin profil på sedvanligt sätt med en egen presentation, logga och länk till hemsida os.v.

Från första början när jag skapade denna hemsida gick jag igenom alla ca 6000 företag och registrerade endast dem som hade hemsida ( ca 800st ) men nu håller jag alltså på att registrera alla.

Enköping består till största del av småföretagare och därför söker jag alltså er som kan utgå från detta faktum och leverera därefter, vi pratar om hemsidor som till största del endast ska vara ett litet fönster ut mot webben och inga jätteavancerade projekt.......offererade hemsidor bör ligga nånstans mellan 6 000-10 000 exkl moms.

Jag söker alltså efter dig / er som kan leverera detta och därmed i utbyte av tjänster få exponeras bra på min webbplats och då jag träffar en hel del företagare dagligen kan rekomendera er.

I utbyte mot detta vill jag ha bra "content" på sidan för de statiska sidor som finns för en sådan här katalog dvs startsida, varför man ska skapa en företagsprofil, Du ska även kunna ta fram en bra logga för sidan och hjälpa mig att finslipa den designen så att besökaren får ett harmoniskt intryck. Använder ett betaltema vilket kanske begränsar en del.

Din potentiella marknad i detta är alltså den del av enköpings företagare som änne inte har en hemsida (och av den anledningen jag tror inte vill betala 25k för en sådan).

Jag har stött på flera som betalat omkring detta belopp för i stort sett endast en WP-insrtallation med en startsida vilket fgör mig är helt befängt.

Status för sidan just nu: Har i dagsläget ca 1300 företag registrerade varav 800 av dem är klara med branschindelning och den SEO-struktur jag har satt...med titel, descr osv.

kontakta mig i ett DM eller tråden för mer info.

sidan det gäller finns i in signatur.