Resultat 1 till 20 av 20

Undrar om någon kan förklara detta om länkbygge/seo-optimering?

  1. #1
    Seokillens avatar
    Seokillen Seokillen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    75
    Jag har analyserat en webbsida som heter bringthefresh.com som ägs av en marknadsförare eller snarare en online guru etc. Hursomhelst jag analyserade hans länkar och blev fundersamt när jag hittade att han använder sig endast av ett fåtal länkar och i hög grad använder dem om och om igen. Med andra ord ingen variation i länkbygge.

    i alla fall han använder endast dessa länkar med sökordet make money online som han optimerar sin sida kring.

    bbspot
    bloggingpro
    digikam
    quicksprout
    shoemoney
    heavens-above
    linkagogo

    För närvarande så har jag också kollat in hans webbsidas statistik, detta statistik är inte helt korrekt men ger en uppskattning om vilka siffror det rör sig om.

    Daily visitors: 64 097 Daily pageviews: 416 632 Alexa Rank: 8852

    med andra ord han får en del traffik till sin sida.

    avslutningsvisst undrar jag om någon vet hur man går tillväga om man vill få samma resultat?

    ny på forumet..

  2. #2
    Captain Thailands avatar
    Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Koh Samui, Thailand
    Inlägg
    116
    Hej,

    Välkommen hit! Jag är förvisso också relativt ny här.

    Jösses, en klockren "parodi" på The American Dream! Man kan ju inte anklaga killen för att vara blygsam i varje fall.

    Citat Ursprungligen postat av Seokillen Visa inlägg
    i alla fall han använder endast dessa länkar med sökordet make money online som han optimerar sin sida kring.
    Länkarna kommer ju från ganska många webbplatser: http://www.alexa.com/site/linksin/bringthefresh.com

    Jag tror upphovsmannens oblyga approach faktiskt bidragit till hans framgång. Sajten väcker förmodligen känslor och på så sätt får han en del gratisreklam.

    avslutningsvisst undrar jag om någon vet hur man går tillväga om man vill få samma resultat?
    Vill inte vara "spydig", men frågan blir dessvärre av samma kaliber som "Hur blir jag rik så jag kan köpa en Mercedes". Mitt svar blir lika intetsägande: Jobba hårt och gör en sajt som attraherar besökare. Om det fanns någon enkel och formel skulle vi alla här bo i poolvillor och ratta Ferraris.

    1. Jag tror denna typen av sajt har svårt att få samma genomslagskraft i Sverige som i USA av en rad anledningar.

    2. Det finns MÄNGDER med motsvarande sajter. Säkert hundratusentals. 99,99% av personerna bakom dessa blir INTE framgångsrika som Kelly Felix påstår att han blivit. Men om du har motivationen, varför inte köra på? Du har ju själv analyserat hans sida.

    Sorry att jag inte gav ett konstruktivt svar, det är nämligen så gott som omöjligt. Istället försöker jag mig på ett någorlunda realistiskt svar.
    Kohsamui.org | Kohsamui.nu | Thai.nu | Bangkok.nu

  3. #3
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Jag vet inte riktigt vilket analys verktyg du använder, men när jag kollar hans sida i ahrefs så har han 16000 länkar från 1068 länkande domäner med 175 olika ankartexter. Det är knappast ett fåtal.

    Hur man ska gå tillväga för att nå samma resultat? I teorin är det enkelt men vad som krävs på riktigt är att jobba slaviskt och smart under en lång tid. Hans "hemliga recept" till världsherravälde går ut på att jobba hårt, samma som för alla oss andra.....

  4. #4
    Seokillens avatar
    Seokillen Seokillen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    75
    Citat Ursprungligen postat av Niklas Aronsson Visa inlägg
    Jag vet inte riktigt vilket analys verktyg du använder, men när jag kollar hans sida i ahrefs så har han 16000 länkar från 1068 länkande domäner med 175 olika ankartexter. Det är knappast ett fåtal.

    Hur man ska gå tillväga för att nå samma resultat? I teorin är det enkelt men vad som krävs på riktigt är att jobba slaviskt och smart under en lång tid. Hans "hemliga recept" till världsherravälde går ut på att jobba hårt, samma som för alla oss andra.....
    Jag blandade ihop info från en annan sida med kely felix hemsida, det är sant han har mer än ett fåtal. Jag använder majestic seo

  5. #5
    Seokillens avatar
    Seokillen Seokillen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    75
    Det som är skrattretande är att han inte arbetar slaviskt utan använder sig av två tjänster.

    The linkjuicer och uniqe article wizard samt ibland säger han att han köper länkar. Jag har följt honom endast på grund av han seo bakgrund, och inte för hans affiliate verksamhet. Hursomhelst den här personen vet vad han gör när det gäller seo.

  6. #6
    Captain Thailands avatar
    Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Koh Samui, Thailand
    Inlägg
    116
    Seokillen,

    Det påstår han i varje fall. Jag betvivlar ingenting, men är övertygad om att han i så fall även fått en del organisk länkskjuts, av den anledningen jag nämnde i förra inlägget.

    Då vore det ju trevligt och intressant om du testar motsvarande och återkommer med rapport...
    Kohsamui.org | Kohsamui.nu | Thai.nu | Bangkok.nu

  7. #7
    Legendarisks avatar
    Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    225
    Sen måst man ju se igenom hans sida. Killen vill ju tjäna pengar på det han har att berätta. Och klart han säger att det är "jätteenkelt" vilket det garanterat inte är. Mitt råd som flera andra är inne på är att jobba hårt, gör något du gillar och sen kommer förhoppningsvis cashen sen
    Ni följer mig via min Blogg: www.legendarisk.nu

  8. #8
    Captain Thailands avatar
    Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Koh Samui, Thailand
    Inlägg
    116
    Legendarisk,

    Jo, självklart är hans hallelujah-budskap överdrivet för att kränga sina 97 dollars-medlemskap.

    Dock måste jag medge att SEO och PR-mässigt har han lyckats finfint. Skräpet har fantastiskt många besökare.
    Kohsamui.org | Kohsamui.nu | Thai.nu | Bangkok.nu

  9. #9
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Absolut! Han har ju en smart affärsidé, han säljer "The American Dream" till amerikaner. Är man inte insatt så ser det ju intressant ut, och han har ju en bra salespitch. Kan tänka mig att det är många som köper hans idé, men personligen så hade jag inte ens kollat upp vad han gjort om han gett bort gratis access.

  10. #10
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Jag blir uppriktigt sagt helt fascinerad över att siter som den fortfarande fungerar. Siterna ser oftast ut att vara ihopslafsade av fulla schimpanser och Bullshittexterna som knåpats ihop känns just som ren bullshit. Men som sagt, desperata/dumma människor är beredda att prova på allt för att bli rika, få magrutor, tappa vikt etc...

    Vill du bygga en egen sån site så plöj igenom clickbank, där kryllar det av commission program för sådana siter.
    Hitta en skribent som kan knåpa ihop en härlig snyfthistoria om rännstensungen som klättrar upp i samhället och copy pasta HTML:en från valfri sådan site.
    Sen är det bara att hitta på kreativa sätta att driva trafik till den.

  11. #11
    Seokillens avatar
    Seokillen Seokillen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    75
    Citat Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
    Legendarisk,

    Jo, självklart är hans hallelujah-budskap överdrivet för att kränga sina 97 dollars-medlemskap.

    Dock måste jag medge att SEO och PR-mässigt har han lyckats finfint. Skräpet har fantastiskt många besökare.
    så hur går man tillväga för att skapa en sådan "skräp-sida" med tusentals besökare.

    Hittills har jag endast lärt mig onpage optimering men när det kommer till off page vet jag inte ens var jag ska börja ? någon som har några tips?

  12. #12
    wedholms avatar
    wedholm wedholm är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av Seokillen Visa inlägg
    Hittills har jag endast lärt mig onpage optimering men när det kommer till off page vet jag inte ens var jag ska börja ? någon som har några tips?
    Om du har onpage-optimeringen klar så har du ett gäng sökord och fraser du vill synas på. Dessa ord och fraser återfinns på din sajt och det finns olika landningssidor som är optimerade för dem.

    Då går du vidare med länkbygge. Du ska alltså skaffa länkar till din sajt - både till startsidan och specifika undersidor. Det är lätt att bygga länkar, men det är svårt att bygga många länkar. D.v.s. att få länkar från 1000 unika domäner.

    Börja smått genom att kommentera relevanta blogginlägg där du får en länk tillsammans med kommentaren. Gå vidare och registrera dina sajt i länkkataloger som svenskasajter.com och 1000lankar.com. Sedan fortsätter du med artikelmarknadsföring genom att publicera texter med länkar i artikelkataloger. Bygg upp ett eget nätverk av sajter om du kan länka från när du gör länkbyten med andra.

    När du blivit bekväm med dessa metoder ser du över dem för att hitta sätt att effektivisera processerna så att du får ännu fler länkar för varje arbetad timma.
    Ftg: Wedholm AB | Shop: Bandana | Blogg

  13. #13
    Seokillens avatar
    Seokillen Seokillen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    75
    Citat Ursprungligen postat av wedholm Visa inlägg
    Om du har onpage-optimeringen klar så har du ett gäng sökord och fraser du vill synas på. Dessa ord och fraser återfinns på din sajt och det finns olika landningssidor som är optimerade för dem.

    Då går du vidare med länkbygge. Du ska alltså skaffa länkar till din sajt - både till startsidan och specifika undersidor. Det är lätt att bygga länkar, men det är svårt att bygga många länkar. D.v.s. att få länkar från 1000 unika domäner.

    Börja smått genom att kommentera relevanta blogginlägg där du får en länk tillsammans med kommentaren. Gå vidare och registrera dina sajt i länkkataloger som svenskasajter.com och 1000lankar.com. Sedan fortsätter du med artikelmarknadsföring genom att publicera texter med länkar i artikelkataloger. Bygg upp ett eget nätverk av sajter om du kan länka från när du gör länkbyten med andra.

    När du blivit bekväm med dessa metoder ser du över dem för att hitta sätt att effektivisera processerna så att du får ännu fler länkar för varje arbetad timma.

    Tack för tipsen ska se till att själv börja först med länkbygge, och kanske sedan med outsourcing när det gäller länkbygge.
    Men jag undrar om du vet hur man skaffar relevanta länkar av högklass?

  14. #14
    wedholms avatar
    wedholm wedholm är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av Seokillen Visa inlägg
    Men jag undrar om du vet hur man skaffar relevanta länkar av högklass?
    Jag har mina metoder för att få tag i högklassiga länkar, men det kan jag mycket eftersom jag har endel starka sajter att länka tillbaka från. Jag byter alltså ofta till mig bra länkar, men måste då betala med riktigt bra länkar. Har man inten bra sajt att erbjuda länkar från är det svårt att byta till sig starka länkar.

    En metod som funkar ibland är att maila webmasters på starka sajter och tigga länkar. Det underlättar såklart om man har en väldigt kvalitativ och innehållsrik sajt.
    Ftg: Wedholm AB | Shop: Bandana | Blogg

  15. #15
    wedholms avatar
    wedholm wedholm är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    141
    Ett tips är att du börjar experimentera med en liten nischad sajt för att lära dig länkarnas påverkan.

    Skapa en sajt om något mindre konkurrensutsatt som t.ex. slipmaskiner. (har inte kollar in konkurrensen för just det)

    Startsidan onpage-optimerar du för "slipmaskiner"
    Sedan skapar du undersidor för "hörnslipmaskin" och "planslipmaskin"

    Då har du en sajt som består av 3 sidor á 400-500 ord. Sen är det dags att se hur länkar påverkar din experimentsidas placeringar. Som bonus kan du slänga in lite affiliate-annonser eller Google AdSense på sajten och se om det går att få in lite pengar på den.


    Det verkar lite som att du vill skapa en "tjäna pengar"-sajt. Tjäna-pengar-på-internet är en väldigt konkurrensutsatt nisch som man inte bör ge sig in i som nybörjare. Risken är att du jobbar helt i onödan till ingen nytta.
    Ftg: Wedholm AB | Shop: Bandana | Blogg

  16. #16
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Citat Ursprungligen postat av Seokillen Visa inlägg
    Tack för tipsen ska se till att själv börja först med länkbygge, och kanske sedan med outsourcing när det gäller länkbygge.
    Men jag undrar om du vet hur man skaffar relevanta länkar av högklass?
    Jobba med din sida. Visst, vissa element ska vara perfekta on-page, absolut. Men om din målsättning är att bli som den snubben du snackade om i din första post så är SEO inte något du ska fundera mycket på. Det handlar om aggressiv marknadsföring.

    Om du inte förstår hur du ska få relevanta länkar av hög kvalitet så hade jag nog fokuserat på att ge marknadsföringsbiten till någon annan och så kan du lägga all fokus på hemsidan istället. Kanske det är så att du är grym på att skriva och/eller designa, då kan du alltid outsourca de andra bitarna.

  17. #17
    Captain Thailands avatar
    Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Koh Samui, Thailand
    Inlägg
    116
    Kimpo,

    Citat Ursprungligen postat av Kimpo Visa inlägg
    Men som sagt, desperata/dumma människor är beredda att prova på allt för att bli rika, få magrutor, tappa vikt etc...

    Vill du bygga en egen sån site så plöj igenom clickbank, där kryllar det av commission program för sådana siter.
    Hitta en skribent som kan knåpa ihop en härlig snyfthistoria om rännstensungen som klättrar upp i samhället och copy pasta HTML:en från valfri sådan site.
    Sen är det bara att hitta på kreativa sätta att driva trafik till den.
    Underhållande skrivet och det är precis vad detta handlar om. Just bilden på skyffet han lämnat och lyxkåken han bodde i nu, är nästan oslagbara.

    Jag vill återigen nämna att de svenska sajter jag uppmärksammat under temat "tjäna-en-väldans-massa pengar-på-att-halvslappa-på-nätet" brukar försvinna rätt så snabbt. Därmed inte sagt att det skulle vara omöjligt om man är extremt taggad och driven. Ofta handlar ju detta om att kunna överdriva och i många fall faktiskt "smålura" folk. Den affärsmodellen passar nog inte alla.


    En egen liten story:

    1999 signade jag gratis upp mig på något som hette Alladvantage (punkt) com. På den tiden fick man pengar ju fler man värvade för deras (fortfarande gratis medlemsskap).

    Det skall erkännas att jag spamade en hel del på gamla communities som Skunk etc, men det var aldrig någon som sa till mig, än mindre bannade mig. Eller jo det var en administratör, men han sa något i stil med "Det är jättebra att man kan tjäna pengar, men du behöver väl inte skriva det i ALLA grupper?!" Det skall tilläggas att jag därefter inte sysslat med denna typen av spam. Jag vuxen tillslut.

    Döm om min förvåning när det faktiskt dök upp checkar i brevlådan fast jag inte betalat en cent, eller ens värvat någon som gjort det. Den sista checken jag fick var på motsvarande 10000 kronor minns jag. Sedan gick hela Alladvantage åt skogen. Då hade de betalat ut motsvarande EN MILJARD kronor till sina medlemmar!

    Tanken var att de skulle generera vinst genom annonsörer och genom att sälja t-shirts och kaffemuggar. Företagen var helt galna innan den "första" IT-bubblan sprack.

    Läs mer om AllAdvantage och deras galna affärsidé här: http://en.wikipedia.org/wiki/AllAdvantage
    Kohsamui.org | Kohsamui.nu | Thai.nu | Bangkok.nu

  18. #18
    Seokillens avatar
    Seokillen Seokillen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    75
    Citat Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
    Kimpo,



    Underhållande skrivet och det är precis vad detta handlar om. Just bilden på skyffet han lämnat och lyxkåken han bodde i nu, är nästan oslagbara.

    Jag vill återigen nämna att de svenska sajter jag uppmärksammat under temat "tjäna-en-väldans-massa pengar-på-att-halvslappa-på-nätet" brukar försvinna rätt så snabbt. Därmed inte sagt att det skulle vara omöjligt om man är extremt taggad och driven. Ofta handlar ju detta om att kunna överdriva och i många fall faktiskt "smålura" folk. Den affärsmodellen passar nog inte alla.


    En egen liten story:

    1999 signade jag gratis upp mig på något som hette Alladvantage (punkt) com. På den tiden fick man pengar ju fler man värvade för deras (fortfarande gratis medlemsskap).

    Det skall erkännas att jag spamade en hel del på gamla communities som Skunk etc, men det var aldrig någon som sa till mig, än mindre bannade mig. Eller jo det var en administratör, men han sa något i stil med "Det är jättebra att man kan tjäna pengar, men du behöver väl inte skriva det i ALLA grupper?!" Det skall tilläggas att jag därefter inte sysslat med denna typen av spam. Jag vuxen tillslut.

    Döm om min förvåning när det faktiskt dök upp checkar i brevlådan fast jag inte betalat en cent, eller ens värvat någon som gjort det. Den sista checken jag fick var på motsvarande 10000 kronor minns jag. Sedan gick hela Alladvantage åt skogen. Då hade de betalat ut motsvarande EN MILJARD kronor till sina medlemmar!

    Tanken var att de skulle generera vinst genom annonsörer och genom att sälja t-shirts och kaffemuggar. Företagen var helt galna innan den "första" IT-bubblan sprack.

    Läs mer om AllAdvantage och deras galna affärsidé här: http://en.wikipedia.org/wiki/AllAdvantage
    fyfan!

  19. #19
    Legendarisks avatar
    Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    225
    Kapten det där låter ju helt galet tänk va mycket tok folk hade för sig under IT yran.

    Jag har sett en hel del annonser för sånna här sidor på Facebook, där man skriver något i stil med "Så tjänar jag 7000kr+ om dagen på att chilla i min soffa med en laptop".

    Lär ju ändå vara folk som går på dessa pyramidspels liknande sätt att tjäna pengar.
    Ni följer mig via min Blogg: www.legendarisk.nu

  20. #20
    Captain Thailands avatar
    Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Koh Samui, Thailand
    Inlägg
    116
    Hej,

    Citat Ursprungligen postat av Legendarisk Visa inlägg
    Kapten det där låter ju helt galet tänk va mycket tok folk hade för sig under IT yran.

    Jag har sett en hel del annonser för sånna här sidor på Facebook, där man skriver något i stil med "Så tjänar jag 7000kr+ om dagen på att chilla i min soffa med en laptop".

    Lär ju ändå vara folk som går på dessa pyramidspels liknande sätt att tjäna pengar.
    Det var ju (per definition) ett pyramidspel utan insatser, bara förtjänster. All Advantage

    Det var första och sista gången jag (och många andra) hade den turen tror jag. Riskkapitalistbolagen lär aldrig göra om så idiotiska misstag beträffande IT. Slutet av nittiotalet var galet och roligt, tills det bokstavligen gick år helsike. Boo.com, Boxman, Icon MediaLab, Letsbuyit. Nostalgi!

    Sorry att jag lämnade ämnet. Dags att föra in det på rätt spår igen.
    Kohsamui.org | Kohsamui.nu | Thai.nu | Bangkok.nu

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Någon som kan förklara?
    Av ewestergard i forum Länkbygge
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2012-07-08, 18:03
  2. Undrar om någon är intresserad av att gästblogga?
    Av jakobia i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-12-28, 20:11
  3. Stanford.edu säljer piller. Förklara någon?
    Av Erik Bergman i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-21, 16:22
  4. Behöver extra hjälp med länkbygge och övrig optimering
    Av hogberg i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 20:13
  5. Undrar kring iso-8859-1
    Av minbeb i forum Google
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-01, 16:51