Resultat 1 till 7 av 7

Byte e-butik och har klättrat BRA i serpen!

  1. #1
    ploppan73s avatar
    ploppan73 ploppan73 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    60
    Precis som rubriken säger så har vi gått från en hyrlösning till att bygga en egen lösning i magento. Bytet gjordes för ca 1 månad. Nu har vi på alla våra extremt svåra sökord klättrat till position 1,1,3 vilket vi har jobbat med under 3-4 år utan att nå dessa positioner. 1,1,3 har tidigare varit "ca" 8,8,8-11 i serpen. Länkbygget har dessutom under denna tiden (när vi klättrat) varit i stort sett opåverkad. Vi har legat på dessa positioner nu under ca 1-2 veckor beroende på sökord. Och det är stabilt (ta i trä).

    Vi kan inte se någon annan möjlighet än att Magento är mycket SEO-vänlig. Såklart spelar kodningen också en roll. Men resultatet är fantastiskt. Siten är dessutom blixt-snabb idag jämfört med tidigare hyrlösning. Vi slipper dela lina med 100:tals andra

    Gillar dessutom Magentos admin mycket. Lite knepigt i början, men vilket verktyg om man vet hur det fungerar!

    För er som har hyrlösningar och misstänker att ni sitter i en Ferarri med Bubblamotor, överväg alternativet att byta lösning, inte billigt men det kan löna sig (om detta håller i sig) både resultatmässigt i serpen och pengamässigt...



    (Såg precis att detta inlägg hamnade i fel kategori, ska ligg under E-handel. Om någon vänlig själ vill flytta denna tråden till den kategorin)
    Senast redigerat av ploppan73 den 2012-11-14 klockan 18:05.

  2. #2
    DavidWiggs avatar
    DavidWigg DavidWigg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    20
    Det är roligt när det går så bra

    Nu bara spånar jag lite om detta. Om det kan vara så att Google har tagit den som en ny sida på något sätt? Att den inte har placerats i rätt "fack" (placering) än?

    Fast jag har varit med om ett liknande scenario. En sida som jag arbetade med där sökfraserna låg på plats 5-6 i ca 1 år. Sedan blev sidan hackad och jag var tvungen att göra om den och lägga upp på nytt, men bestämde mig för en annan struktur på sidan. Samma urler dock. Var också tvungen att skicka in en reconsideration till Google pga att den blev hackad osv. Efter det så åkte fraserna upp på plats 1. Har legat kvar i 5 månader nu.

    Första inlägget här på seo-forum också

  3. #3
    ploppan73s avatar
    ploppan73 ploppan73 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    60
    "Jodå" nu är den stabil Vår första sida ser "identisk" ut med vår förra. Dessamma gäller kategorier ner till bildnivå. Allt är identiskt! Det som skiljer är att "texten" är css:ad ner till botten på förstasidan. Det var VIKTIGT när vi byggde nytt. Annars hade jag varit ute på "dom sju haven" med Pippi Långstrump Jag vill TRO att det har med magento att göra.... Eftersom google mäter många parametrar som inte har med rent SEO att göra (i och för sig så har det med SEO att göra). Speed, laddningstider m.m. så kan detta ha påverkat placeringarna också.

  4. #4
    AndersIvars avatar
    AndersIvar AndersIvar är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    207
    Google känner ju av att hela webbplatsen har en annan struktur än tidigare även om det innehåll som syns som text är samma, men allt i bakgrunden är ju förändrat och i detta fallet uppenbarligen till det bättre. Skoj!

  5. #5
    ploppan73s avatar
    ploppan73 ploppan73 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    60
    Precis! Men google kan "se" innehållet på olika sätt, d.v.s. med olika tydlighet. En dåligt kodad site kan vara problematiskt för google att se allt som "den" vill se.

  6. #6
    DavidWiggs avatar
    DavidWigg DavidWigg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    20
    Spännande med Magento, har kikat på den ett tag men ska vänta i alla fall tills efter jul innan jag rör något

    Snabbheten på sidan tycks också vara parameter som har flyttats upp på prio-listan i Googles algo. Har det varit så under lång tid eller har det kommit på senare år?

  7. #7
    ploppan73s avatar
    ploppan73 ploppan73 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    60
    Citat Ursprungligen postat av DavidWigg Visa inlägg
    Spännande med Magento, har kikat på den ett tag men ska vänta i alla fall tills efter jul innan jag rör något

    Snabbheten på sidan tycks också vara parameter som har flyttats upp på prio-listan i Googles algo. Har det varit så under lång tid eller har det kommit på senare år?
    Den algon har nog funnit ett tag, något år eller så....

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. E-butik med bantningspiller
    Av Klassemaja i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-10-02, 10:45
  2. Butik med vinst säljes
    Av Klassemaja i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-08, 14:37
  3. Länkstrategier för e-butik
    Av PontusE i forum Länkbygge
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-10, 14:06
  4. E-butik?
    Av Andreazz i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-22, 00:37
  5. Kommer inaktiv butik sjunka i serpen?
    Av Elvis i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-27, 22:39