Resultat 1 till 7 av 7

Hur fungerar Google adsens med hemsidor på andra språk?

  1. #1
    bstls avatar
    bstl bstl är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    4
    Har ett Google adsenskonto som jag använder på svenska hemsidor. Sedan har jag öppnat en hemsida på engelska, vilken främst är för engelskspråkiga. Hade fått för mig att Google adsense kunde justeras så att annonserna på den sidan blir på engelska. Men nu hittar jag ingen sådan inställning. Och när jag lägger upp annonser på sidan blir det svenska annonser i stället. Det är ju en smula pinsamt! Hur skall jag göra? Tacksam för råd!

  2. #2
    logics avatar
    logic logic är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    56
    Hur ser det ur om du surfar på din sida genom en engelsk proxy?

    Om jag inte missminner mig så anpassar Google annonserna efter vart du befinner dig i världen per default!

  3. #3
    bstls avatar
    bstl bstl är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    4
    Ja, nu visar den plötsligt engelska annonser - och det fast jag tittar i Sverige. Antag att Google bara behövde lite tid på sig för att ställa om sig. Ja, det var ju mycket enklare än jag ens drömt om!
    Senast redigerat av bstl den 2012-11-15 klockan 16:50.

  4. #4
    merczs avatar
    mercz mercz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    98
    Citat Ursprungligen postat av logic Visa inlägg
    Hur ser det ur om du surfar på din sida genom en engelsk proxy?

    Om jag inte missminner mig så anpassar Google annonserna efter vart du befinner dig i världen per default!
    Precis. Dessutom så påverkar ju dina tidigare sökningar på vad som visas i annonserna du ser. Detta gör att Adsense för det mesta visar annonser som surfaren är intresserad av att se.

  5. #5
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Citat Ursprungligen postat av mercz Visa inlägg
    Precis. Dessutom så påverkar ju dina tidigare sökningar på vad som visas i annonserna du ser. Detta gör att Adsense för det mesta visar annonser som surfaren är intresserad av att se.
    Skulle vilja formulera det så att – Det Google tror att du vill se annonser för hela tiden - .
    Jag skrev en post om det i min blogg i januari redan.

    I praktiken så anpassas inte annonserna till vad webbplatsen handlar om utan som sagt det du tittade på tidigare till viss del. Precis som Google uppfattar dig som så pass enkelriktad att dina intressen inte ändras även om du söker på helt andra begrepp än tidigare.

  6. #6
    bstls avatar
    bstl bstl är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    4
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    Skulle vilja formulera det så att – Det Google tror att du vill se annonser för hela tiden - .
    Jag skrev en post om det i min blogg i januari redan.

    I praktiken så anpassas inte annonserna till vad webbplatsen handlar om utan som sagt det du tittade på tidigare till viss del. Precis som Google uppfattar dig som så pass enkelriktad att dina intressen inte ändras även om du söker på helt andra begrepp än tidigare.
    Ojdå, ja då kan man inte lita på att annonserna passar på webplatsen!! Det var illa! Mycket enkelspårigt av Google tycker jag det verkar. Jag menar, letar men saker till bilen på en bilsida är man väl i regel inte så mottaglig för annonser om leksakerna som man köpte till barnen för en stund sedan!

  7. #7
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Detta kan du ändra under avancerade inställningar i adminpanelen på ditt adsensekonto.

    Välj Allow & block ads

    Sedan avancerade inställningar

    Där har du några alternativ för att kontrollera hur annonser visas på din site

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-10-19, 16:31
  2. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-06-23, 12:17
  3. verktyg för att övervaka uppdateringar på andra hemsidor
    Av johanstrand i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-26, 14:34
  4. Google och olika språk
    Av Jan Sandahl i forum Sökordsanalys
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-12, 16:08
  5. Länkar på andra språk
    Av wiggin i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-30, 00:22