Resultat 1 till 8 av 8

Varför ser alla kataloger likadana ut?

  1. #1
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Ser alla kataloger likadana ut?

    Vill man inte sticka ut ur mängden och särskilja sig när man skapar något?
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  2. #2
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Mycket bra fråga. Jag hade gärna haft svaret på den.. Självklart är det ju så att många använder samma system och så. Men i övrigt hittar jag ingen förklaring.

    Finns dock några smärre undantag, som jag dock ej har exempel på. Kommer dock ihåg att jag hajade till när jag såg dem!

  3. #3
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Tveksamt att google bryr sig om designen, är nog innehållet den särskiljer

    O där finns det många nischade kataloger
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  4. #4
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    till alla dessa kataloger. LÄNKAR in till sidor. Antignen betalar man för dem eller så lägger man upp sig gratis för att katalogen så småning om skall kunna bygga upp en nischad expertis som man kan sälja in annonser på.

    Visst använder man alla medel att få en länk in till sin sida men hur länge kommer Google att väga dessa länkar med någon som helt relevant kraft?
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  5. #5
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av MattiasN
    till alla dessa kataloger. LÄNKAR in till sidor. Antignen betalar man för dem eller så lägger man upp sig gratis för att katalogen så småning om skall kunna bygga upp en nischad expertis som man kan sälja in annonser på.

    Visst använder man alla medel att få en länk in till sin sida men hur länge kommer Google att väga dessa länkar med någon som helt relevant kraft?
    Är de med i Sunet så fungerar de men inte så mycket var för sig och kanske inte alls om man inte redan har en eller flera bra länkar med nyckelordet tycker jag.

    Men det är så lätt att fatta Google fel.

  6. #6
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Citat Ursprungligen postat av MattiasN
    till alla dessa kataloger. LÄNKAR in till sidor. Antignen betalar man för dem eller så lägger man upp sig gratis för att katalogen så småning om skall kunna bygga upp en nischad expertis som man kan sälja in annonser på.

    Visst använder man alla medel att få en länk in till sin sida men hur länge kommer Google att väga dessa länkar med någon som helt relevant kraft?

    Jag vet inte men likadana kanske inte spelar någon roll men när dom ser ut som dom e byggda för abc80 så undrar man ju var kunskapen ligger för att verkligen skapa webbsidor som det intresseanta ut, inte bara för google....

    jag tror man måste tänka lite på vad användarna ser och tycker... de flesta länkasidor tvekar jag ens på att länka tillbaka till då dom e så fula så man får krupp!!

    Aningens CSS, HTML och lite färgkunskap kan inte vara så svårt eller hur?

    Jag lägger dessutom upp massor med hotellänkar på grekiska hotell på http://www.grekland.gr/hotel_och_boende.html om någon har tips..

    tjooo

  7. #7
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Min åsikt är att det är bättre ju likare de är, det är lättare att lägga till länkar i fler kataloger om funktionen/layouten är likadan på alla. Det är surt när man måste sitta och läsa sig till hur man ska lägga in sin länk.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  8. #8
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Citat Ursprungligen postat av Magnus
    Min åsikt är att det är bättre ju likare de är, det är lättare att lägga till länkar i fler kataloger om funktionen/layouten är likadan på alla. Det är surt när man måste sitta och läsa sig till hur man ska lägga in sin länk.
    Jag håller fullständigt med och det är kanske inte här vilka användare som helst kommer ni och hitta länkar? utan dessa sidor är mer till för sökmotorerna att se hur populära tillagda sidor är??

    Jag har inte helt fel tror jag

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Lista på engelska sökmotorvänliga kataloger
    Av Jim Westergren i forum Kataloger
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-09-04, 16:52
  2. Amerikanska kataloger?
    Av Marcus Nilsson i forum Kataloger
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 10:36
  3. Kataloger med hög PR
    Av coffeeshop i forum Kataloger
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-11, 13:47
  4. Hejsan alla
    Av berraåsnobben i forum Introduktion
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-16, 22:11