Resultat 1 till 6 av 6

Google får upp menyn

  1. #1
    carl_jonass avatar
    carl_jonas carl_jonas är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    3
    Hej!
    Jag har tyvärr ingen aning om vad det kallas. Därför chansar jag på att jag postar tråden rätt.

    När jag utför vissa sökningar så får ju google upp en webbsidas meny. Vad kallas detta och hur åstadkommer jag att så att Google får upp mina menyer?

    /Jonas

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Det låter som att du antingen pratar om att Google visar upp dina "breadcrumbs" istället för din URL. I så fall finns det info om hur då ska formatera dem för att Google ska använda dem här: http://support.google.com/webmasters...&answer=185417

    Alternativt är det Sitelinks du pratar om. De kan du inte riktigt göra så mycket åt. Det är oftast första resultatet på en sökning som får det, ibland även den andra, och det handlar helt enkelt om att bygga fler bra länkar för att Google ska ranka dig högra och ha ett större förtroende för sin sajt för att du ska få dem. När du väl lyckas få dem, så kan du styra lite grann över vilka sidor som visas i Google Webmaster Tools. Där kan du säga åt Google att INTE visa vissa sidor, du kan dock inte säga åt dem vilka sidor du vill ska visas.

    Lycka till!

  3. #3
    dannelitos avatar
    dannelito dannelito är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    80
    Antar att du tänker på sitelinks?

  4. #4
    carl_jonass avatar
    carl_jonas carl_jonas är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    3
    Tack för era snabba svar!

    Jag bifogar en bild då jag inte tyckte att någon exakt motsvarade det hela. Men det är säkert sitelinks men avvaktar er expertis.



    Och om det är sitelinks. Hur gör jag då för att Google skall få bättre förtroende för min site?

  5. #5
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Yes. Det är Sitelinks du pratar om.

    Bygg bra länkar, och se till att din sajt har en bra struktur där du tydligt visar vilka sidor som är de du själv tycker är viktigast.

  6. #6
    carl_jonass avatar
    carl_jonas carl_jonas är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    3
    Bygg bra länkar. Vad är bra länkar respektive dåliga länkar? Är det i blogginlägg m.m du menar? Och en bra struktur? Jag har min meny men hur kan den bli bättre?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Menyn räknas som internlänk?
    Av Franc i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-15, 09:59