Resultat 1 till 3 av 3

Ett enda varumärke eller flera?

  1. #1
    tdvins avatar
    tdvin tdvin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    5
    Vid lansering av en ny verksamhet eller en ny tjänst, kan det finnas fördelar med att använda olika varumärken i olika länder? I så fall vilka? Att ha ett enda internationellt varumärke underlättar givetvis vid marknadsföringen men under vissa landstoppdomäner så finns det andra attraktiva domännamn som lockar i det här fallet.

  2. #2
    lalamumss avatar
    lalamums lalamums är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    130
    Det du skulle kunna göra är att ha ett varumärke i toppen som finns med på alla dina verksamheter och tjänster ungefär som en kung och dina andra sidor blir adelsmän. Men är en del av kungariket.

    Annars skulle jag vilja säga att om man vill få fram ett starkt varumärke, för mig betyder varumärke trovärdighet. Så enligt mig är det bäst att ha ett enda varumärke för att öka trovärdigheten och sprida ett enda varumärken istället för att göra flera kända.

  3. #3
    tdvins avatar
    tdvin tdvin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    5
    Mm, jag håller med dig helt. I det här fallet tror jag inte att de lokala varumärkena skulle spridas utanför landets gränser i särskilt stor utsträckning men det kanske inte är relevant. Det är nog betydligt fler fördelar i att ha ett och samma varumärke.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Optimera en enda index.html-sida(?) =)
    Av foxmulder90 i forum Optimering
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-08-08, 09:25
  2. Google/Youtube varumärke
    Av Sebb i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-08, 10:47
  3. Det enda SEO-verktyget du behöver!
    Av Spindel i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-27, 06:00
  4. Att bygga varumärke
    Av Henrik i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-11, 12:30
  5. En eller flera sidor
    Av Daniel i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 18:55