Resultat 1 till 9 av 9

Storskalig optimering

  1. #1
    Hultins avatar
    Hultin Hultin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2012
    Inlägg
    15
    Hej vänner/gott folk.

    Jag har nu i uppgift att inom de närmsta månaderna dubbla mängden trafik (och där med köp) till mitt företags webbplats, det är ganska lösa tidsramar och relativt lös mängd dagliga unika besökare det skall upp till.

    I dagslaget har vi ca 580-600 unika besökar per dag, detta skall alltså över 1,000 inledningsvis.

    Vad jag har gjort hitills är rensa ut onödig HTML markup, gzipa sidans innehåll för att pressa ner laddningstiden, vilken tyvärr är för hög ännu då sidan behöver en mer djupgående omstrukturering för att minimera den maximalt, något som ligger i framtiden men tyvärr inget jag kan fatta beslut om själv. Jag har även sett över meta taggar, försäkrat mig om att <title> är unikt och relevant för de olika subsektioner på webbplatsen och generellt förenklat sidan i största möjliga, och rimliga mån.

    Vad jag vill ha hjälp och tips med är att "nischa" sidan mer, vi håller på med saker till mobilen, och har "nyligen" flyttat våran kärnverksamhet från skydd och skal till mobiler, till reservdelar och reparationer. Vilket tyvärr betyder att det är mycket jag får börja om med från scratch.

    Jag är medveten om att vi har massa duplicate content, och jag är kluven hurvida jag kan/borde instruera google att inte besöka dessa sidor, men då många är bra och säljande produkter, vet jag inte riktigt hur det skulle påverka sidans prestation i sökmotorer som helhet, går det fel gör jag ju effektivt mitt jobb ännu tyngre.

    Dessa duplicate content jag nämner är produktbeskrivningar, detta är något som ligger på bordet att ta in en skrivarbyrå till, något beslut är tyvärr inte fattat men tips på bra och relativt billiga skribenter uppskattas, behöver inte på något vis vara billigaste skribenten i staden men får gärna inte vara den dyraste heller.

    Sidan i fråga är, och om detta är otillåtet låt mig veta så jag kan ta bort länken, http://skalshop.se/

    Det finns från min föregångare, massa style="css här" taggar och "snabblösningar" i sidans struktur, är detta något jag borde lägga lite krut på att rensa upp eller kan jag låta det vara "as is"?

  2. #2
    merczs avatar
    mercz mercz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    98
    Om det nu är så att all dublicate content som finns på sidan kommer från produktbeskrivningarna så låter det onödigt att neka google access till dessa sidor. Se till att hitta en skribent och ordna problemet. Det skulle inte hella göra något om ni fyllde ut produktbeskrivningarna något, då de kan anses vara lite korta för att vara optimalt.

    Vart kommer majoriteten av era besökare ifrån? Är det från sökmotorer, återkommande kunder eller mer från sociala verktyg som facebook? Efter att ha tittat lite hastigt så ser det ut som att det kan vara sunt att försöka få in lite fler länkar för att bättra på den fronten också.

    Dessutom borde ni jobba på att bygga upp en bättre placering i serpen när det gäller andra sidor som ger information om er. Jag menar främst företagsfakta.se, lokaldelen.se och facebook. När jag söker på ert namn så dyker nämligen en väldigt negativ tråd på swedroid upp som är riktad åt er. Att den hamnar så högt gör säkerligen att ni tappar besökare.

    Så jag tycker att ni :

    1. Ska göra om produktbeskrivningarna och därmed bli av med duplicate content.
    2. Fixa mer länkar, gärna till produktsidorna så ni också hamnar högt uppe i serpen med dessa.
    3. Få bort den negativa feedbacken (swedroid) från de första 10 resultaten i google när man söker på ert namn. Den bör verkligen inte vara där om ni vill förbättra resultaten.

  3. #3
    Seokillens avatar
    Seokillen Seokillen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    75
    Får man fråga vilken leverantör du använder dig av?

  4. #4
    Hultins avatar
    Hultin Hultin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2012
    Inlägg
    15
    Vi använder oss av Oderland Seokillen.

    I dagsläget kommer ca 10% av våra besökare via organisk sökning, 70% via adwords och resten är direkt trafik, där en stor del består av Facebook trafik.

    Det du nämner med produktbeskrivningarna är något som är på gång, vi är igång för fullt och letar en passande skrivarbyrå att göra detta jobb åt oss.

    Du nämner "serpen", vad innebär det?

  5. #5
    logics avatar
    logic logic är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    56
    Citat Ursprungligen postat av Hultin Visa inlägg
    Du nämner "serpen", vad innebär det?
    SERP = Search Engine Results Page = Sökresultatet!

  6. #6
    Strongmans avatar
    Strongman Strongman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    40
    Conversionmässigt så kanske ni borde visa tydligare betalmöjligheterna och skaffa fler betalmöjligheter (Att placera de under vänstermenyn kanske skulle passa för er).
    Sedan om ni har möjlighet registrera er på Prisjakt eller liknande, jobba upp ett grymt rykte.
    Ha en eller flera attraktiva artikel som ni knappt tjänar på men som många vill ha och som gör att nya kunder hittar er via tex Prisjakt då ni är billigast av alla butiker.

  7. #7
    Hultins avatar
    Hultin Hultin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2012
    Inlägg
    15
    Vi har övervägt siter som prisjakt, och aktiva på tradera. Problemet med sådana sidor är att sälja artiklar där igenom är inte speciellt lönsamt och det är krångligare än det borde vara. Därför väljer vi att avstå detta, man kan ju inte bara tänka ren seo trottsallt

    Det du nämner med betalmöjligheter och skyltning av detta är något jag skall ta med mig att se över och utvärdera

    Tack för förtydligande information Logic

  8. #8
    molssons avatar
    molsson molsson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    8
    måste du kontrollera "on-site" fråga dubbletter, länk, etc. och även kontrollera din webmaster verktyg är det någon varning från Google? Väl droping rang kan vara normal fluktuation
    Pizza Online i Sverige

  9. #9
    Hultins avatar
    Hultin Hultin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2012
    Inlägg
    15
    Molsson, kan du utveckla lite är du snäll. Det du skriver är väldigt svårt att förstå, tyvärr. Tack på förhand

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. SEO-optimering
    Av hkim i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-21, 12:48
  2. one.com + optimering?
    Av an_na i forum Optimering
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-01-23, 21:47
  3. [optimering.net]
    Av Internet Sweden i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 20:08
  4. Optimering
    Av Bmwpower i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 65
    Senaste inlägg: 2006-12-19, 16:58
  5. URL optimering
    Av latehorn i forum Länkbygge
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-07-10, 06:39