Resultat 1 till 3 av 3

Enhanced Image Search

  1. #1
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jaha. Jag viste att det skulle bli exakt så här. Antingen att Google stoppade in en liten begränsad "säkerhetslucka" så att twiking av Webmaster Tools ger fler besökare eller en funktion direkt kan ge fler läsare.

    Här har vi en grej som jag upptäckte. Kopierat från Google.

    "Google now offers enhanced search for images contained in your site, including advanced labeling techniques for images hosted by Google."

    För eller senare när tillrikligt många sitter och roddar med Webmaster Tools (precis som ju också sker med själva sökmotorn) dyker reklamen upp där också.

    De börjar lite löst med bildsökningarna. I alla fall för oss är det ju frestande och har man väl börjat använda Webmaster Tools blir man ju kvar. Det värsta är att Google erbjuder inga verktyg som är tillfördel för riktiga läsare eller publicister tillskillnad från Yahoo.

    Nu är det en grej till som man måste ödsla tid på.
    Senast redigerat av hans99 den 2006-10-21 klockan 17:53.

  2. #2
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Vet inte om jag förstått det rätt, men det ända man gör är väl att acceptera eller stänga av möjligheten för andra att sätta ett namn/etikett på de bilder man har på sin hemsida.
    Mycket mer tid behöver det inte ta mer än den tid det tar att kryssa i rutan i "Verktyg för webansvariga" och klicka på knappen eller inte kryssa i den alls.
    Bör väl inte bli mer jobb om man inte vill.

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Nej det är klart att du har rätt men det kommer säkert lite bit för bit. Jag har svårt att tro att Google inte kommer utnyttja sin dominans på sökmotormarknaden för att konvertera oss starkars publicister via Webmaster central också

    Men kan man börja få lite läsare som kommer in via bilder också så skulle det vara väldigt coolt. Hos oss finns ju licenstypen angiven på bilderna och de flesta har en creative commons licens.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 38
    Senaste inlägg: 2010-12-02, 18:15
  2. IE7 - Viktigare att optimera för msn search?
    Av Magnus-SEO i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-07-18, 22:00
  3. Search Engine Strategies, London
    Av Victor i forum Nyheter
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-02, 08:28
  4. APRIL APRIL din dumma sill - MSN search Spoof
    Av Elias KAI i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-01, 19:49