Resultat 1 till 8 av 8

Annonser på sidan

  1. #1
    lalamumss avatar
    lalamums lalamums är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    130
    Hej allihopa!

    Det här är väl inte direkt SEO så postar det under övrigt och hoppas någon kan hjälpa mig då jag vet att många kör med adsense och affiliate här.

    Det är så att jag skulle vilja ändra lite på min hemsida så att annonserna kommer mellan inlägg istället för att behöva lägga in det som en widget.

    Antar att det har något med att man ska lägga in det i css, men är så dålig på css koder så därför frågar jag istället.

  2. #2
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Du ändrar det i HTML-koden. Du kan lära dig grunderna i HTML/CSS på bara någon timme vilket är ovärderligt för en bloggare.

  3. #3
    lalamumss avatar
    lalamums lalamums är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    130
    Jag använder mig av wordpress på egen domän om det nu gör någon skillnad, finns det någon bra guide till att lära sig html/css har kollat igenom en del och har lärt mig en del också men det här med att sätta annonser vart jag känner för skulle vara väldigt bra att kunna!

    Är det komplicerat att placera annonser på sin sida genom att använda html koder?

  4. #4
    Legendarisks avatar
    Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    225
    Håller med Stefan, att lära sig grunderna i framförallt HTMl är oväderligt även om man använder wordpress. Just sådana saker du beskriver kan man göra där. Sen skiljer sig hur koderna ser ut beroende på vilket tema du kör på.
    Ni följer mig via min Blogg: www.legendarisk.nu

  5. #5
    lalamumss avatar
    lalamums lalamums är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    130
    Någon som kan rekommendera någon guide där man kan lära sig att sätta annonser vart man vill i wordpress?

  6. #6
    Erik Elmqvists avatar
    Erik Elmqvist Erik Elmqvist är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    146

  7. #7
    lalamumss avatar
    lalamums lalamums är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    130
    Det tillägget är väl hälften av det jag söker, skulle vilja veta hur man lägger in annonser på hela sin sida.

    Om ni ser på min sida finns där utrymme utanför content och sidebar att lägga annonser och helst skulle jag vilja annonserna här, plus då att lägga in annonser mellan inlägg.

    Så jag efterlyser någon som kan hjälpa mig eller berätta hur man lägger in annonser utanför sidebar och content.

    Tack på förhand!

  8. #8
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Som stefan och legendarisk säger så måste du redigera ditt tema. Börja att läsa lite om wordpress här: http://www.seo-forum.se/showthread.php?t=6268

    Du har massor av bra html och css guider på w3schools.com

    När du känner dig mogen att lägga in annonser så kan jag rekommendera detta plugin: http://www.webfish.se/wp/plugins/simple-adsense
    Jag har byggt det så enkelt så det kan bli. Det står också hur du gör för att sätta in annonser direkt i koden utan att använda widgets.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Vad tjänar man på annonser?
    Av Nils Fridlund i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-07-05, 16:11
  2. Demografiskt riktade annonser
    Av whyld i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-21, 01:32
  3. Adwords Annonser
    Av phalbig i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-12, 22:13
  4. Nofollow på annonser?
    Av Patrik Berggren i forum Länkbygge
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 23:15
  5. Läcker annonser PR?
    Av jesper_ekerling i forum Länkbygge
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-26, 06:17