Resultat 1 till 4 av 4

Länkhjul

  1. #1
    Merattityds avatar
    Merattityd Merattityd är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    4
    Har tittat runt lite och har 1 fråga: om man ska bygga ett länkhjul.Ska man då bygga ett stort länkhjul eller flera små som är sammankopplade.Och ska de vara öppna eller stängda.Och är där någon för respektive nackdel med 1 respektive flera länkhjul.

  2. #2
    Michael Åstmars avatar
    Michael Åstmar Michael Åstmar är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Smålandsstenar
    Inlägg
    92
    En annan fråga är vilket som är viktigast:
    1. Hur man länkar mellan de olika sajterna. A till B men inte till C, inga dubbelriktade länkar osv..
    2. Eller... Är det viktigare att sikta på relevans mellan sajterna och strunta i om det blir dubbelriktat ibland.

  3. #3
    lalamumss avatar
    lalamums lalamums är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    130
    Citat Ursprungligen postat av Tokstollen Visa inlägg
    En annan fråga är vilket som är viktigast:
    1. Hur man länkar mellan de olika sajterna. A till B men inte till C, inga dubbelriktade länkar osv..
    2. Eller... Är det viktigare att sikta på relevans mellan sajterna och strunta i om det blir dubbelriktat ibland.
    En mix av det två skulle nog vara bäst för det ser mest naturligt ut i googles ögon Det kan nog vara smart att ha några dubbelriktade länkar även om man ska vara försiktig. Trevägslänkar är ju alltid säkrast. Och för att ge svar på trådskaparens svar så beror det på vad du vill få ut av ditt länkhjul.

    Vill du stärka upp en enskild sida eller vill du stärka upp flera sidor?

  4. #4
    Merattityds avatar
    Merattityd Merattityd är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    4
    Citat Ursprungligen postat av lalamums Visa inlägg
    En mix av det två skulle nog vara bäst för det ser mest naturligt ut i googles ögon Det kan nog vara smart att ha några dubbelriktade länkar även om man ska vara försiktig. Trevägslänkar är ju alltid säkrast. Och för att ge svar på trådskaparens svar så beror det på vad du vill få ut av ditt länkhjul.

    Vill du stärka upp en enskild sida eller vill du stärka upp flera sidor?
    Jag har en del bra domännamn med anknytning till typ solglasögon som jag säljer på min sida, så tanken är att länka till flera sidor.
    Senast redigerat av Urban G den 2012-12-18 klockan 20:05. Anledning: Regel 1

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Verktyg för att skapa "länkhjul"
    Av SEOJonas i forum SEO-verktyg
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-11, 01:30
  2. Länkhjul Köpes!
    Av asdfowkw i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-11-16, 23:46
  3. Web 2.0 länkhjul med hög kvalité
    Av tap1on i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-10-23, 15:34
  4. länkhjul fråga.
    Av bolets i forum Länkbygge
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-10-12, 13:50