Resultat 1 till 5 av 5

Gmail visar hur Google tänker i framtiden?

  1. #1
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Alla ni som använder Google Mail (Gmail) har kanske märkt att Google automatiskt visar t.ex. doman.com som en länk. Inget http:// eller www framför - ändå ser Gmail texten som en länk.

    Detta är extra intressant eftersom det just är Googles mailtjänst som gör så. En indikation på att Googles sökmotor kommer se vanliga webbsidor så också i framtiden? Det tror jag.

    I framtiden antar Google att doman.com ska vara en länk, trots att man ej gjort det till en länk. Har man skrivit om den men inte länkat till sidan så finns ju säkert en anledning, men en omtalelse av en sida ska säkert räknas trots att hemsidesägaren inte ville länka.

    Detta är vad jag tror. Varför skulle Gmail annars göra detta? Det vore ju helt klart intressant om de tänkt så i alla fall. Omöjligt vore det ju inte heller...

  2. #2
    Bengts avatar
    Bengt Bengt är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsör
    Inlägg
    38
    Hmmm... detta var ju intressant - och en del att tänka på.
    Säkert kan du ha rätt, i dina "farhågor" (eller om det var förhoppning?).
    Besvärligt om de skulle räkna det som utlänk, när man inte vill det. Men, vi vet ju inte, kanske kommer de inte att räkna sådana länkar - kanske tar de dem ungefär som en riktig länk som har rel="nofollow"? Du är ju inne på att eftersom webbplatsen omtalas så kommer de att räkna den domänen som länk - Men, idag kan det ju vara så att man lägger till rel="nofollow" i länken till webbplats som man omtalar, och det respekterar ju Google.
    Man vet ju inte, men det är nog värt att bevaka lite, så man är med från början. Tack för tipset.
    /Bengt

  3. #3
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Jag tror inte heller att det blir en "vanlig" utlänk. Men någon slags länk tror jag de räknar den som, hur vet jag självfallet inte.

    Ska bli intressant att se hur framtiden utvecklas..

  4. #4
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Jag tror mer att Google gör detta p g a att det blir mindre text, men egentligen inte förespråkar det ena eller det andra.
    "Verktyg för webbansvariga" visar detta genom att erbjuda tjänsten att välja mellan med eller uten www, plus att inte välja alls.
    Dessutom tror jag att Google är fullt medvetna om att de flesta använder sig av www (grunden för Internet, början på Internet och framförallt "a vi vi vi").
    Är det något på Google de inte är, så är det dumma. De tror inte på att förändra Internet, utan på att förenkla och utveckla det som Internet redan är. Sedan förändras de efter hur Internet är.
    Målet är alltså inte att sätta en standard, utan renodla en redan satt standard.

  5. #5
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Och PR får du. Du har PR som beror av hur du skickar och får e-post. Får du mer e-post som inte åker i spamkatalogen än du skickar åker PR-värdet upp. Just nu har jag PR3 men Kalle hade PR4 ett tag.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Jotspot + Google = Sant
    Av hans99 i forum Nyheter
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2020-06-15, 08:38
  2. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 01:08
  3. En teori värd att diskutera
    Av Hjalmar i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-09-22, 17:03
  4. Google visar antalet sökningar?
    Av Joacim i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-06, 23:27