Resultat 1 till 10 av 10

SEOmoz Pro

  1. #1
    lalamumss avatar
    lalamums lalamums är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    130
    Jag undrar ifall någon är eller har varit medlem i Seomoz pro och vad ni isåfall tycker om tjänsterna, är det värt att betala 99 dollar i månaden?

    Finns där bättre man ska kolla in istället? pris spelar ingen roll, sålänge man tjänar tid/pengar på att betala för någon tjänst.

  2. #2
    Robiins avatar
    Robiin Robiin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    52
    Jag använder SEOmoz och tycker de har bra verktyg för att hålla koll på OnPage på ett smidigt sätt. Lätt att optimera landningssidor för specifika sökord och hela tiden göra finjusteringar för att se till så att det är så perfekt som möjligt.

  3. #3
    Legendarisks avatar
    Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    225
    Personligen tycker jag man klarar sig långt på alla gratis verktyg som finns där ute idag. Hur det än är så blir det ju några kronior per år om man ska vara medlem för 99 dollar i månaden.
    Ni följer mig via min Blogg: www.legendarisk.nu

  4. #4
    lalamumss avatar
    lalamums lalamums är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    130
    Jo men t-ex Opensite explorer, går ju bara att göra tre sökningar ifall man inte är Pro. Finns det något program som är ungefär lika bra på att mäta backlinks som är gratis då?

    Sen ranktracking, vilket verktyg håller hög klass där?

    Gratis verktyg uppdateras väl inte särskilt ofta

  5. #5
    dcarlboms avatar
    dcarlbom dcarlbom är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jan 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    6
    Jag använder mig (bland annat) av SEOmoz och tycker att de har en del bra funktionalitet. OSE är bra, i alla fall i betalversionen, men personligen kan jag tycka att Majestic SEO är vassare på den fronten.

    Jag brukar vanligtvis använda SEOmoz till att följa upp ett par olika sidor/kampanjer och även deras Onpage Optimization vilket ger en snabb överblick över hur mycket jobb som behöver göras på en sida. Ett smidigt sätt att automatisera "grotta i koden själv".

    Även deras Keyword Analysis tycker jag fungerar bra om man är på jakt efter konkurrenter på olika sökord i delar av världen.

    Summa summarum?

    $99/månad kan vara en del, men även den kostnaden går att fakturera ut mot kund
    Jag vet att det finns de som inte gillar verktygen de tillhandahåller men jag måste nog säga att jag tycker faktiskt det är värt de pengarna i slutändan ändå. Mest för att jag snabbt kan få en överblick över en sajt/sida på ett ögonblick. För att sedan grotta ner mig i detaljerna...

  6. #6
    jumas avatar
    juma juma är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2010
    Inlägg
    25
    SEOMoz är riktigt bra gällande on page optimering och har vissa bra andra verktyg. Opensiteexplorer indexerar så få länkar så det är knappt användbart.

  7. #7
    Bergarns avatar
    Bergarn Bergarn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    4
    Själv använder jag Majestic, det kostar 40 €/mån för den billigaste varianten (utan API). Tycker det verkar mer prisvärt än SEOMoz, men jag kan ha fel. Vad finns det för gratisalternativ idag?

  8. #8
    sandströms avatar
    sandström sandström är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2011
    Inlägg
    5
    Jag hade PRO i ett drygt halvår, men jag hade svårt att motivera kostnaden. Finns som många andra redan påpekat helt ok gratisverktyg.
    elsaleonie.se - Please Jeans

  9. #9
    bbdoughs avatar
    bbdough bbdough är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    12
    Jag har haft det men sa upp det. Finns roligare saker du kan göra för $99 varje månad, som att köpa en ny domän och ranka den så du kan tjäna mer pengar

  10. #10
    poneks01s avatar
    poneks01 poneks01 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2010
    Inlägg
    39
    Kan helt ärligt säga att SEOmoz är det ända som jag använder, dessutom har dom ett riktigt nice API du kan använda dig av.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-10-07, 18:52
  2. SEOmoz teori om ankartext
    Av PeterGron i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-08, 19:14
  3. SEOmoz Search Engine Raning Factors 2009
    Av Bernt Johansson i forum Nyheter
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 15:45
  4. SEOMOZ är det värt pengarna?
    Av Retrospect i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 20:19
  5. Ny artikel av SEOmoz
    Av Jim Westergren i forum Nyheter
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 14:23