Resultat 1 till 4 av 4

Några frågor om länkbyte

  1. #1
    Martin1s avatar
    Martin1 Martin1 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    7
    Hej jag har nyligen registrerat här och är helt grön vad det gäller allt med SEO att göra. Har ett par frågor jag hoppas någon kan svara på.

    Driver ett företag i Spanien där jag säljer Spanska bostäder till Svenska kunder. Har ett stort nätverk med agenter som jag jobbar med här nere och funderar om det skulle vara en bra ide att byta länkar med några av dom? Min hemsida är på svenska och dom flesta jag jobbar med har sidor på engelska. Spelar det någon roll eller funkar det lika bra som svenska sidor?

  2. #2
    lalamumss avatar
    lalamums lalamums är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    130
    Vad jag har förstått så kommer du isåfall att ranka bättre på google.com och det är väl inte fel? är inte deras sidor spammiga eller på något sätt straffade av google så är det ju bara positivt med en länk som riktas åt din sida. Du kommer antagligen få kraft till din sida totalt även ifall du fått ut mer ifall sidorna var på svenska och låg på svenska servrar.

    Men kör på och ordna länkar ifall deras sidor inte är spammiga eller straffade av google som sagt. Annars är det som sagt bara positivt för din sida, man ska alltid länka naturligt och är det någon du jobbar med så är det väl ganska naturligt ifall de länkar till dig.

    Tänk på att ha länkar från svenska sidor också eftersom det är bäst och ger dig mest.

  3. #3
    md7danis avatar
    md7dani md7dani är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    7
    Citat Ursprungligen postat av lalamums Visa inlägg
    Vad jag har förstått så kommer du isåfall att ranka bättre på google.com och det är väl inte fel? är inte deras sidor spammiga eller på något sätt straffade av google så är det ju bara positivt med en länk som riktas åt din sida. Du kommer antagligen få kraft till din sida totalt även ifall du fått ut mer ifall sidorna var på svenska och låg på svenska servrar.

    Men kör på och ordna länkar ifall deras sidor inte är spammiga eller straffade av google som sagt. Annars är det som sagt bara positivt för din sida, man ska alltid länka naturligt och är det någon du jobbar med så är det väl ganska naturligt ifall de länkar till dig.

    Tänk på att ha länkar från svenska sidor också eftersom det är bäst och ger dig mest.
    Något som är lurigt är att skaffa sig bra inlänkar när du är ny med din sida. De "bra" sidorna vill oftast inte länka till dig då du har för få medlemmar/aktivitet eller för dålig pagerank. Då är det svårt att hitta "sämre" bra länkar, med kanske lite lägre PR. Därför jag letar efter ett gränssnitt som ger dig resultat på dåliga respektive bra inlänkar (enligt google). Jag har inte hittat det gränssnittet än; har testat SEO-tools för Excel & ahrefs.com. Vet inte om det finns ett sånt gränssnitt..

    För mig är dåliga länkar sidor med: porr, gamble, droger, dåligt designade sidor, ovettigt innehåll.
    bra länkar: bra design, mycket aktivitet, vettigt innehåll.

    Sen finns det ett mellanting som är enormt och det är omöjligt att dra en slutsats av sidan.
    Senast redigerat av md7dani den 2013-01-08 klockan 18:45.

  4. #4
    SEOIbericas avatar
    SEOIberica SEOIberica är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Palma de Mallorca
    Inlägg
    41
    Citat Ursprungligen postat av Martin1 Visa inlägg
    Hej jag har nyligen registrerat här och är helt grön vad det gäller allt med SEO att göra. Har ett par frågor jag hoppas någon kan svara på.

    Driver ett företag i Spanien där jag säljer Spanska bostäder till Svenska kunder. Har ett stort nätverk med agenter som jag jobbar med här nere och funderar om det skulle vara en bra ide att byta länkar med några av dom? Min hemsida är på svenska och dom flesta jag jobbar med har sidor på engelska. Spelar det någon roll eller funkar det lika bra som svenska sidor?
    Välkommen! Jag har själv kunder inom fastighetsförmedling här i Spanien (Mallorca).

    Använd ditt nätverk för att skaffa länkar till din egen sida. Byten är bra för dig eftersom du troligtvis får en bättre länk än den du ger.
    Mäklare som representerar säljaren kanske har sajter som du kan få en länk från? Länk från dina andra samarbetspartners t.ex. finansiering, advokater/jurist, städservice, 'gestoria', målare eller andra fastighetstjänster ni erbjuder.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-03, 19:30
  2. Några frågor angående inlänkar!
    Av johanc i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-24, 18:54
  3. Några Newbie frågor om PR o Google
    Av pokerlife i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-26, 19:02
  4. Några IDN till salu
    Av N!cklas i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-30, 17:35
  5. Några frågor om PR
    Av Pablo i forum PageRank
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 23:20