Resultat 1 till 7 av 7

många klick på en sida = bra SEO?

  1. #1
    Martin1s avatar
    Martin1 Martin1 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    7
    Så, om man får många klick på en sida förbättar det ens rank så att man kommer högre upp i SERPen? Testar Google adwords just nu och det är inget jag kommer fortsätta med om det inte kan öka min organiska rankning pga mer klick (trodde inte det skulle vara så dyrt :O).

    Har en anna fråga också. Om man skulle vilja hamna högt på ett sökord som t.ex. grönsaker. Skulle man kunna köpa domänet grönsaker.nu och sen redirecta den till sin egen hemsida? Vill inte ha grönsaker med i mitt domän men vad jag har förstått så hjälper det ens rank ganska mycket.

  2. #2
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Citat Ursprungligen postat av Martin1 Visa inlägg
    Om man skulle vilja hamna högt på ett sökord som t.ex. grönsaker. Skulle man kunna köpa domänet grönsaker.nu och sen redirecta den till sin egen hemsida? Vill inte ha grönsaker med i mitt domän men vad jag har förstått så hjälper det ens rank ganska mycket.
    Nej, totalt meningslöst ur SEO-synpunkt om domänen är nyregistrerad och saknar inlänkar.

  3. #3
    Martin1s avatar
    Martin1 Martin1 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    7
    Citat Ursprungligen postat av ducedo Visa inlägg
    Nej, totalt meningslöst ur SEO-synpunkt om domänen är nyregistrerad och saknar inlänkar.
    Ok. Hur är det om man har en välbesökt sida. Är det nånting som hjälper ens rankning i sökresultaten?

  4. #4
    Legendarisks avatar
    Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    225
    Besökare i sig gör inte direkt att du klättrar i Serpen. I så fall skulle man ju kunna köpa tonnvis med Adwords eller billig trafik.
    Ni följer mig via min Blogg: www.legendarisk.nu

  5. #5
    northsideaxels avatar
    northsideaxel northsideaxel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    23
    Det kan NOG t.om. skada med köpt trafik och "dålig" adwords trafik (som bara stannar på hemsidan i några sekunder) då google möjligen kollar på avvisningsfrekvens samt spenderad tid på sidan (källa saknas) för att avgöra om sidan är bra eller apa.

  6. #6
    SEOIbericas avatar
    SEOIberica SEOIberica är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Palma de Mallorca
    Inlägg
    41
    Adwords är ett bra komplement till den vanliga (organiska) träfflistan, dels för att öka förtroendet och synligheten på de viktigaste sökorden eller samla besökare på väldigt specifika (mer köpbenägna) sökfraser.

    En av fördelarna med adwords är att du kan styra din investering efter volym, klick, konverteringsgrad och genomsnittlig vinst per order. Därefter vet du om det är dyrt eller inte. Det är ju inte dyrt om man gör vinst på investeringen.

  7. #7
    Slavicas avatar
    Slavica Slavica är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    17
    [QUOTE=Martin1;58110]Så, om man får många klick på en sida förbättar det ens rank så att man kommer högre upp i SERPen? Testar Google adwords just nu och det är inget jag kommer fortsätta med om det inte kan öka min organiska rankning pga mer klick (trodde inte det skulle vara så dyrt :O).

    Hej Martin1,

    undrar bara hur går det med Google Adwords test? Har du märkt något? Jag har också funderat lite om G Adwords påverkan, och vill veta om du har märkt några förändringar?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-26, 22:30
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-16, 22:45
  3. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-11-22, 13:46
  4. En stor under sida eller många mindre
    Av JiDubbelve i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 08:43
  5. Många domännamn till en sida
    Av p2d i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-30, 22:40