Resultat 1 till 3 av 3

Tankar och funderingar nyckelord

  1. #1
    starcarss avatar
    starcars starcars är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    2
    Hej,
    Jag har nyligen startat ett företag och därmed en hemsida. Först skulle jag vilja ha synpunkter på layouten och SEO optimerad sidan är.
    Det är min första någonsin. Vore väldigt roligt att höra vad ni tycker.

    Sedan undrar jag om en sak angående nyckelord för företaget. Då mitt företagsnamn samt hemside adress inte är unik. Behöver jag lägga vikt på nyckelord som innehåller företagsnamnet samt URL för att komma högt på google när t.ex folk söker på mitt namn efter en annonskampanj i t.ex lokaltidning.

    vet inte om det är ok att länka till min sida.. men testar. så ni kan kika på den. som sagt under uppbyggnad så ha överseende med detta, tack

    [moderat]
    Senast redigerat av Tobias Nyholm den 2013-01-04 klockan 12:37. Anledning: Regel 1

  2. #2
    lalamumss avatar
    lalamums lalamums är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    130
    Det beror ju på vad ditt företagsnamn är, har du döpt det till något som inte är unikt och det är hög konkurrens så kanske du inte hamnar automatiskt högst upp. Är det lägre konkurrens brukar det oftast räcka att du får din hemsida indexerad i google och att ditt företagsnamn som man söker på finns med i din url.

  3. #3
    Partos avatar
    Parto Parto är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    13
    Citat Ursprungligen postat av starcars Visa inlägg
    Hej,
    Jag har nyligen startat ett företag och därmed en hemsida. Först skulle jag vilja ha synpunkter på layouten och SEO optimerad sidan är.
    Det är min första någonsin. Vore väldigt roligt att höra vad ni tycker.

    Sedan undrar jag om en sak angående nyckelord för företaget. Då mitt företagsnamn samt hemside adress inte är unik. Behöver jag lägga vikt på nyckelord som innehåller företagsnamnet samt URL för att komma högt på google när t.ex folk söker på mitt namn efter en annonskampanj i t.ex lokaltidning.

    vet inte om det är ok att länka till min sida.. men testar. så ni kan kika på den. som sagt under uppbyggnad så ha överseende med detta, tack

    [moderat]
    Hej,

    Du kan skicka ett PM med hemsidan och lite info kring vad du vill åstadkomma så kan jag kika på det om du vill

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-21, 20:59
  2. Mycke funderingar ere
    Av lassegw i forum Introduktion
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-20, 20:42
  3. Funderingar om CMS
    Av Pontus Karlsson i forum Optimering
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 20:53
  4. Tankar kring Wiki-startsidor och SEO
    Av Thomas Sjöberg i forum Optimering
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 18:48