Resultat 1 till 2 av 2

Gör jag rätt med min satellitsida?

  1. #1
    Synkts avatar
    Synkt Synkt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    3
    Hej!

    Jag har skapat en n.nu-sida avsett vara en satellitsida. Vad jag undrar ifall jag har gjort rätt på sidan? [modererat]

    Detta är första gången jag gör en satellitsida, och det är även första gången jag bygger länkar på detta vis.

    Vill även passa på att fråga om det finns några regler om hur många gånger man får länka till sin ordinariesida från satellitsidan, samt om jag även skall länka till konkurrenter? Tänker främst ifall Google skulle tycka att sidan kanske kan vara lite skum.
    Senast redigerat av Urban G den 2013-01-06 klockan 15:01. Anledning: Regel 1. Specificera frågan utan att ange webbplatsen istället

  2. #2
    Legendarisks avatar
    Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    225
    Gällande frågan om hur många gånger du kan länka till din sida från satelliten. Tänk dig att det ska verka naturligt. Om du endast länkar massvis med gånger, både ibrödtext och sidomeny till endast din sida kan det nog lätt fastna som spammigt. Kan kanske vara värt att även länka ut till en sida med stort förtroende hos Google samtidigt som den sidna inte bör konkurera på samma sökresultat som din sida.
    Ni följer mig via min Blogg: www.legendarisk.nu

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Satellitsida
    Av Gemma i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-09-15, 01:42
  2. Rätt för SEO?
    Av Micke i forum Övrigt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-07-13, 14:55
  3. Är det rätt forum?
    Av evalina1987g i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-07-13, 10:43
  4. Hur många länkar från samma satellitsida?
    Av Martin_G i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-13, 04:11
  5. Rätt länktext?
    Av SofiaB i forum Länkbygge
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-03-02, 11:10