Resultat 1 till 6 av 6

Länkar

  1. #1
    jonas111s avatar
    jonas111 jonas111 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    3
    Hej!

    Jag har ett par rätt så välbesökta sidor som alla rankas 1:a av Google för de viktigaste sökorden men har aldrig sålt länkar. Vad ungefär kan man få betalt för länkar(vet att det är svårt att säga men vill bara få en uppfattning)? Och är det vanligast med en engångssumma eller månadsvis?

  2. #2
    lalamumss avatar
    lalamums lalamums är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    130
    Att sidorna är välbesökta och rankar 1 på google säger egentligen inte så mycket om priset du kan sätta på dina länkar enligt mig. Dom siffrorna kan du istället ge till annonsörer.

    Vad du kan få betalt för din länk beror blandannat på vilken typ av inlänkar du har? vilken PR du har, DA/PA, är din site på något sätt straffad av google? hur många utlänkar har du? Har du många spammiga inlänkar?

    Ju starkare inlänkar du har till din sida, desto mer länkkraft kan du skicka vidare till en annan hemsida.
    Vilket också ökar priset.. Såklart.

    En vanlig siffra för en länk per månad har varit 100 kr exkl.moms

    Länken blir mer värd för den som köper ju närmre relaterat innehåll du har på din sida som på hemsidan länken ska gå till.

  3. #3
    jonas111s avatar
    jonas111 jonas111 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av lalamums Visa inlägg
    Att sidorna är välbesökta och rankar 1 på google säger egentligen inte så mycket om priset du kan sätta på dina länkar enligt mig. Dom siffrorna kan du istället ge till annonsörer.

    Vad du kan få betalt för din länk beror blandannat på vilken typ av inlänkar du har? vilken PR du har, DA/PA, är din site på något sätt straffad av google? hur många utlänkar har du? Har du många spammiga inlänkar?

    Ju starkare inlänkar du har till din sida, desto mer länkkraft kan du skicka vidare till en annan hemsida.
    Vilket också ökar priset.. Såklart.

    En vanlig siffra för en länk per månad har varit 100 kr exkl.moms

    Länken blir mer värd för den som köper ju närmre relaterat innehåll du har på din sida som på hemsidan länken ska gå till.
    Hej!

    Tack så mycket för ditt svar, verkligen bra för mig som är rel. ny på det här. Fick ett par följdfrågor:

    - vad är DA/PA?
    - hur ser man om sidan är straffad av Google på ngt sätt (då de e 1:a rankade antar jag att de inte är straffade då...)
    - vad är generellt sätt en bra PR för någon som vill köpa?

    Tack igen och ha en go torsdagskväll!

  4. #4
    lalamumss avatar
    lalamums lalamums är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    130
    DA/PA är ett mått som Semoz har tagit fram.

    DA= Domain authority
    PA= Page authority

    Dessa är väl egentligen en ersättning av googles PR rank

    I ditt fall är din sida med största sannolikhet inte straffad på något sätt eftersom den ligger högt i sökresultaten. Blir en sida straffad tappar man placeringar i serpen eller i värsta fall tas sidan bort från google's sökresultat.

    Det är svårt att säga men antagligen inte under PR2 för att någon skulle vara intresserad utav att köpa en enskild länk och för att få ett rimligt pris att sälja länkar för. Någon får gärna rätta mig ifall ni anser något annorlunda.

  5. #5
    Erik Ms avatar
    Erik M Erik M är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    19
    Hej
    Skicka mig ett PM. Jag är intresserad av att köpa länkar på ett flertal oika sajter. Viktigt att sajterna har olika c-klasser.
    tack
    Erik

  6. #6
    jonas111s avatar
    jonas111 jonas111 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    3
    Vad menas med c-klasser?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)