Resultat 1 till 3 av 3

hantera adsense kontot

  1. #1
    limos avatar
    limo limo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    28
    Jag har läst villkoren för adsense tre gånger rakt upp och ner och då dyker några frågeställningar upp:

    jag har 4 sajter med olika ip och egna domäner som är kopplade till samma adsense-konto (man får ju bara ha ett) då berättar jag ju för google att jag äger dessa 4 sidorna. kanske inte så smart? sajterna är inom samma område men har olika inriktningar och ger besökaren ett mervärde. det är riktiga sidor som får lite extra annonsintäkter - alltså inte gjorda för affliate.

    man får ju inte ha annonser på non content pages, men hur är de med att ha annons i sidowidgeten i wp? då syns ja annonsen ändå på alla sidor... obra?

    finns det någon begränsning. antalet domäner man kan knyta till sitt adsense konto och kan google banna sidorna ur serpen för att "samme kille inte får toppa så många sökord och ha adsense".

  2. #2
    Legendarisks avatar
    Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    225
    Jag tror inte du behöver vara orolig över någon av de frågorna du funderar kring.

    Du kan ha massvis med sidor på samma konto. Problemet sen blir väl snarare att få bra struktur på kontot när man börjar få en massa annonser och sidor.

    Du kan ha annonser i widgetområdet hos. Det är ju i själva verket ett jäkligt smidigt sätt att lägga in annonser på. Sen får du hålla koll så du inte har en massa småsidor utan innehåll som du publicerat då Google skulle kunna bli sura för det. Men annars behöver du nog inte oroa dig.
    Ni följer mig via min Blogg: www.legendarisk.nu

  3. #3
    limos avatar
    limo limo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    28
    ok. tackar för svar. bra innehåll naturligtvis!
    ska börja jobba på en bra struktur från början med andra ord

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-10-24, 14:26
  2. Hantera utlänkar
    Av Legendarisk i forum Länkbygge
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-23, 17:02
  3. Ny kod för att hantera duplicate content
    Av Jim Westergren i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 20:29
  4. Hur hantera ojusta konkurenter
    Av Kristian i forum Länkbygge
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-30, 19:29
  5. Hantera trista kommentarer?
    Av ThomasA i forum Optimering
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 19:17